Reklama týdne: Apple zobrazuje strašidelnou dystopickou realitu. Nabízí ale i její řešení

18. 7. 2024 | Petr Michl
Podívejte se na mistrovské kouzlo vizuální paralely, v níž se cookies změní na létající bezpečnostní kamery. Spot světových kvalit natočil pro společnost Apple Čech Ivan Zachariáš.

Apple ve své aktuální globální kampani vyzdvihuje funkce svého prohlížeče Safari pro ochranu soukromí. Ve spotu pojmenovaném „Privacy on iPhone: Flock“ přitom doslova mistrovsky ovládá kouzlo vizuální paralely. Za lidmi, kteří si prohlíží internet na telefonu, doráží bezpečnostní kamery proměněné v ptáky a netopýry. Jak zasvítí obrazovka, jdou po ní „jak slepice po flusu“. Tedy ihned a velmi nevybíravě. Když ale na konci zapnou prohlížeč od společnosti Apple, problém zmizí.

Extratřídou je tato reklama snad v každém ohledu. Zneklidňující zvukovou stopu má na svědomí sound designer, Gus Coven, jenž prohledával vrakoviště s cílem najít ty správné kovové zvuky, které by oživily pohyb ptáků. Za vizuálními efekty stojí společnosti House of Parliament a Legacy Effects, jež se podílely i na ztvárnění filmových postav Groota nebo Baby Yody. A za zmínku rozhodně stojí také, že vše zastřešoval Čech. Zkušený reklamní režisér Ivan Zachariáš, jenž má už několik globálních spotů pro Apple za sebou.

Apple touto kampaní míří zejména proti prohlížeči Chrome, následující tabulka ukazuje, co všechno nabízí Safari ve vzájemném srovnání. Zabraňuje trackování pohybu uživatele mezi stránkami. S pomocí automaticky aktivované technologie ITP schovává IP adresu před trackery. Když si všimne, že se někdo pokouší vytvořit váš reklamní profil, tyto údaje odstraní, aby vaše prohlížení bylo náhodné a nedávalo jasný signál o tom, kdo jste. Slibuje i bezpečnější prohlížení v soukromém režimu prohlížeče sahající dále než za to, že si nebude pamatovat historii vámi navštívených stránek.


Zdroj: Apple

Zajímavé je i to, že samotná reklama nese na prvním místě slova: Privacy on i Phone. Ač je to celé o prohlížeči Safari, který využijete pochopitelně i na desktopu, jde zároveň i implicitně o reklamu na iPhone jako bezpečnou volbu. Takovou, s níž vás ve spotu zobrazené starosti lidí s Androidem a prohlížečem Chrome nemusí zajímat. 

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: