Reklama týdne: Carlsberg — The Danish Way
Klient: Carlsberg
Agentura: Fold 7
Země: Dánsko / Velká Británie
Nová kampaň značky piva Carlsberg silně odkazuje na své dánské kořeny. A z čeho je lépe vysvětlit než ze sedla jízdního kola?
Hlavní roli má oceňovaný herec Mads Mikkelsen, který se spotem doslova projezdí a uvažuje přitom, proč Dánové patří mezi nejšťastnější národy světa. Může za to jejich sepětí s přírodou, preferování jednoduchého stylu, smysl pro rovnováhu mezi prací a volným časem nebo jejich důraz na komunitu a vzájemná setkávání? Možná. Nebo leží tajemství štěstí v tom, že vytváří dle jejich přesvědčení to nejlepší pivo na světě? Pravděpodobně!
Po loku piva vyslovené: „Probably,“ je jako finále spotu mnohem uvěřitelnější než pouhý claim: „Probably The Best Beer in The World,“ kterým jsou v poměrně velké frekvenci proložené například fotbalové televizní přenosy evropských pohárových soutěží. Spot byl natočen primárně pro britský trh, kde spotřeba pivních ležáků obecně i značky Carlsberg v posledních letech stagnuje nebo mírně klesá.
Liam Newton, viceprezident marketingu Carlsberg pro Velkou Británii, prozradil důvody nového přístupu ke kampani portálu Marketing Week:
„Existuje velké množství lidí, kteří zanevřeli na standardní kategorie (piva) a posunují se více k té prémiové. Dle zpětné vazby od zákazníků to je také k tomu, že mnoho značek je zaměnitelných. Dle některých lidí chutnají nebo se chovají a mluví podobně.“
Na otázku, zdali se také myslí, že pivní značky se staly příliš podobné, odpověděl:
„Mluví podobným způsobem a roli v tom hraje i marketing. My se snažíme vyvinout. V pivní kategorii se dějí dramatické věci a doba vyžaduje odvážné činy. Neděláme jen malé změny tam a tady. Vědomě činíme velký krok a snažíme se být mnohem více relevantní ve vztahu k potřebám zákazníkům.“
I z toho důvodu je do kampaně vložena velká důvěra i finanční prostředky, stát má 15 milionů liber. Nejde přitom jen o samotnou produkci spotu. Kampaň je v pravém slova smyslu integrovaná a propojuje se do i offline světa. Jako soutěžní materiál bude vyrobeno 200 tisíc sklenic a 1 milion podtácků. Jejich oskenování s pomocí aplikace Shazam navede pijáky piva k dalším digitálním materiálům a k soutěžím o ceny, včetně výletu do Kodaně.
Zdroje: MarketingWeek.com, TheDrinksBusiness.com