Reklama týdne: Hasbro ukazuje, proč by si s panenkami měli hrát i kluci
Klient: Hasbro
Kreativní agentura: Ogilvy Brasil
Produkce: Corazon Filmes
Země: Brazílie
Panenky jsou tradičně považovány za hračky pro dívky. Ty si s nimi často hrají na miminko, pečují o ně a vozí je v kočárku. Vlastně opakují to, co viděli od rodičů ve vztahu k nim. Když je ale dnes normální, že se o malé děti stará i otec, proč by kluci nemohli začít s přípravou na svou dospělou roli také už jako malí? Tuto otázku nastoluje ve své nové reklamě pro brazilský trh výrobce značek Hasbro.
Kampaň vytvořená agenturou Ogilvy Brasil v produkci společnosti Corazon Filmes propaguje model panenky Baby Alive, která připomíná batole. Má naučit děti pečovat, chránit a také sdílet. A dle minutového spotu natočeného režisérem Willem Azolou k tomu patří i sdílení rodičovských povinností.
Creative director Ogilvy Brasil Felix del Valle přiblížil ideu kampaně:
„Hraní si s panenkami přispívá k sociálnímu a lidskému rozvoji dívek i chlapců. Když se o někoho staráte, vaším hlavním zájmem je láska a zároveň vytváříte pozitivní pocity i ve vašem nitru.“
Dle něj kampaň ukazuje, jak může panenka naučit dítě důležitým hodnotám a pomoci mu stát se lepším člověkem. Kampaň nesoucí (v překladu) název „Všichni můžeme pečovat“ je spojená s hashtagem #CuidandoComBabyAlive a je určena pro digitální kanály Hasbro v Brazílii. Nedivili bychom se ovšem, kdyby byla lokalizována i pro evropské a další americké trhy. To, že nastavuje zrcadlo zpoždění společenského vnímání dětských her ve srovnání s tím, jak je berou samotné děti, bude platit i na nich.
Reklama nijak nepoučuje. Prostě jen ukazuje, že je zcela normální i to, i když si kluk hraje na to, že přebaluje plínu. I proto je cenná.
Zdroje: Hasbro Brasil, Prop Mark