Reklama Týdne: IKEA - The Joy Of Storage
Klient: IKEA
Agentura: Mother, London
Země: Velká Británie
IKEA měla loni skutečně povedený marketingový rok. Musíme připomenout reklamu inspirovanou kultovním hororem Osvícení, přeměnu ruského kina v jednu obří ložnici, soutěž o noc strávenou v IKEA obchodě v Sydney propagovanou přes AirBnb, lezeckou stěnu z nábytku ve Francii a především reklamu představující papírový katalog jako zlomovou technologickou novinku. Nyní přichází nový spot a naznačuje, že ani tento rok se nebude IKEA držet zpátky. Asi mu chybí něco z rozvernosti zmiňovaných kampaní, ale o to víc v něm přebývá v epičnosti.
Trička jsou v ní jako stěhovaví ptáci, kteří musí překonat na své cestě mnohé překážky - vysoké hory, chlad, déšť i střelbu lovců. Odměnou je návrat domů, do teplých krajin, do skříní z IKEA.
Reklama připomíná zejména to, že v tomto oboru je vše o kvalitě provedení. Takto divoký námět by vypadal s malým rozpočtem a bez schopného tvůrce vyloženě směšně. Režie spotu byla nicméně v rukou Douga Wilsona, muže stojícího za vánoční reklamou o tučňákovi Montym pro britský obchodní řetězec John Lewis, která se dostala do našeho výběru 10 nejlepších reklam roku 2014.
Přidávání žloutku do mouky může vypadat i jako pád vesmírného tělesa do měsíční krajiny. Alespoň v reklamě na máslo Lurpak režírované Dougem Wilsonem.
Doug Wilson má rozhodně talent na vytváření epických záběrů s nepravděpodobným obsazením. V reklamě na máslo Lurpak se dokázal inspirovat Stanley Kubrickem a udělat z vaření záležitost na úrovni přistání na Měsíci. Podívejte se na ni ZDE.