Reklama týdne: Místo obyčejné předělávky zdi vodopád? I to je možné, když si s kolegy na stavbě neporozumíte
Hluk staveniště, chaos, křik – to rozhodně nejsou ideální podmínky pro bezproblémovou komunikaci. Když je na staveništi výškové budovy jednoduchý pokyn „Předělejte tuto zeď!" opakovaně špatně interpretován, může dojít k šílenému zmatku, jak ukazuje krátký film od reklamní agentury Goodby Silverstein & Partners, který vytvořili pro svého klienta Autodesk.
„Hey, tell Kevin we need to redo this wall!“ („Hej, řekni Kevinovi, že musíme předělat tu zeď!”) Začíná nevinně reklamní spot. „We need to demo it all!“ („Musíme to všechno zbourat”), slyší však namísto toho muž ve vysílačce! „The electricians won’t play ball!“ („Elektrikáři to odmítají udělat.“), posouvá se význam sdělení dál k paní, která si z toho vezme, že je třeba předělat celou halu. Celá vtipnost končí vyděšeným zvoláním: „We need to install a waterfall!“ A tak se stane, že z velkého domu tryská několikametrová vodní nádhera.
Snímek pod taktovkou režiséra Garyho Freedmana z MJZ ukazuje dělníky, kteří za řevu vrtaček a úderů sbíječek různě zkreslují sdělení svých kolegů. Každý zkrátka slyší to, co potřebuje. A skvěle absurdní pointa jen dokresluje svět, kde si zkrátka nemusíme tak dobře rozumět, a vznikne z toho třeba... vodopád na střeše vašeho domu.
Reklamu zakončuje jasný claim: „S Autodesk Construction Cloud si budete rozumět v každé fázi projektu.“ Což pro partičku z videa asi úplně neplatí, ta totiž vypadá, že by jí ani Autodesk nepomohl. Jak vlastně agenturu celý koncept miskomunikace napadl?
Art director z Goodby Silverstein & Partners, Thomas Gledhill, to vysvětlil pro Muse:
„Zadáním bylo ukázat, jak software Autodesk Construction Cloud propojuje celé týmy od návrhu až po realizaci. Napadlo nás: Co dělají týmy, když nejsou propojené? Spoléhají se na ústně předávané pokyny a načmárané poznámky. To zákonitě vede k chybám.“
Kreativní ředitel Ryan Tovani ke spotu doplňuje: „Režisér Gary Freedman přišel s nápadem, aby se kamera pohybovala spolu s dialogy, takže se divák vydává na chaotickou cestu plnou překážek spolu se záběrem.“ To ostatně dodává reklamě autentičnost, máme dojem, jako bychom byli přímo v centru dění chaosu a jako by software od Autodesk byla naše jediná záchrana.
Zdroje: Muse By Clio, Autodesk