Reklama týdne: Německý supermarket Edeka dává temný tip, jak dostat rodinu na Vánoce k jednomu stolu

2. 12. 2015 | Petr Michl

 

Klient: Edeka
Agentura:
Jung Von Matt
Země: Německo

„Ahoj tati, to jsem já. Jen jsem chtěla říct, že to letos na Vánoce nestihneme. Zkusíme to příští rok," slyší v nové reklamě německého retailového řetězce Edeka na záznamníku opuštěný starý pán, který je v kontaktu s dětmi a vnoučaty nejčastěji jen přes telefon. Zůstat sám nicméně nechce, a tak se dopustí malé lsti. Nechceme vám ji prozradit předem. Podívejte se raději na videu, na dolní liště si můžete případně nastavit anglické titulky.

Vánočních reklam o setkání u jednoho stolu a sdílení rodinné pohody je nepřeberné množství. Edeka nicméně dokázala dojetí zkombinovat i s jistým překvapením se špetkou černého humoru. Právě tento element dle nás reklamu z dílny agentury Jung Von Matt staví před letošní vánoční hit od britského obchodního řetězce John Lewis, Man on The Moon. U jeho sledování se totiž musíte poddat plně emocím a zapomenout na racionalitu. Kampaň Heimkommen je oproti tomu uvěřitelná a navíc její poselství, že bychom neměli na vánoční svátky zapomínat ani na své staré rodiče, je podáváno bez nějakých zkrášlujících metafor.

Edeka jistě pociťuje, že její reklama stojí tentokrát skutečně za to. I proto ji bude vysílat poprvé v historii i v kinech před filmy a klasický online formát letos doplní také nasazení do televizního vysílání. Lidé jsou navíc vyzýváni k tomu, aby pod hashtagem #heimkommen sdíleli fotografie svých návratů domů.

Ačkoliv je nová reklama bezesporu kvalitní, těžko říct, zdali překoná loňskou vánoční kampaň. V ní se Edeka vytasila v reklamě Kassensymphonie s vánoční koledou zahranou s pomocí pípání pokladen v supermarketu. Jen Na YouTube zaznamenalo video bezmála 29 milionů zhlédnutí.

Zdroj: Horizont

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: