Uživatelé dají mobilní aplikaci šanci jen čtyřikrát, než ji definitivně smažou
Společnost Localytics provedla průzkum na tisícovce vlastníků smartphonu. Otázky se týkaly především využívání mobilních aplikací, které v budoucnu budeme využívat stejně nebo ještě více než dnes. Problémem ale bude získání a udržení naší pozornosti.
Uživatelé jsou často velmi netrpěliví a aplikacím dají jen velmi krátkou a omezenou dobu, aby je ohromily. Pokud se jim to nepodaří, tak jako většina neužitečných věcí skončí v koši. Průzkum prokázal, že lidé aplikace vyzkouší v průměru 4,5 krát, než jim dají definitní sbohem. Na vytvoření správného prvního dojmu tak vývojáři mají 4 pokusy. Celkem 30 % respondentů ovšem uvedlo, že by aplikaci zkusilo pouze jednou nebo dvakrát.
A jaké jsou ty hlavní důvody mazání aplikací? Nejčastější příčinou je ztráta potřeby danou aplikaci i nadále vlastnit. Pod tím si můžeme například představit aplikace související s konkrétní událostí. Je velmi málo pravděpodobné, že by měl někdo ještě dnes v telefonu aplikaci na MS v hokeji 2015. Dalším pádným důvodem ke smazání aplikace je nuda. Ne všechny aplikace dokážou uživatele zabavit donekonečna. Uživatelé také irituje, když aplikace mají technické problémy nebo jsou velmi náročné na paměť telefonu.
Průzkum také odhalil, že většina uživatelů chce více personalizované aplikace s dobrou funkcionalitou. Konkrétně by měly splňovat tyto požadavky:
· Snížení potřeby používání více aplikací
· Schopnost hladce se připojit na internet a reálné zkušenosti
· Personalizovaný obsah podle uživatelských preferencí, potřeb a polohy
· Schopnost předvídání potřeb uživatele
Ke splnění těchto tužeb budou muset marketéři a vydavatelé mnohem více pracovat s uživatelskými daty. Velmi důležitá bude transparentnost a neustálé propojení s uživateli, kteří často vydavatele podezírají ze sledování a využívání i jiných dat.
Zdroje: MarketingLand, Localytics