Reklama týdne: PlayStation 4 - Perfect Day
Klient: Sony PlayStation
Agentura: BBH New York
Země: USA
Počítačové hry jsou báječným prostředkem úniku do jiného světa. Reklama, která se zavděčí fandům konkrétního herního titulu, může být klidně jen sestřihem atraktivních záběrů "z akce". Těm skalním to bude určitě stačit. Sony tak mohla PlayStation 4, které má přijít na trh v listopadu, propagovat klidně sestřihem těch největších pecek spojených s novou generaci této konzole. Ve spotu Perfect Day to ostatně dělá, zároveň ale tento koncept oživuje oslavou kamarádství a schopnosti přenést člověka do prostředí fantasy a soubojů se sekerou, automobilové závodní dráhy i válečného bojiště kdesi v daleké budoucnosti. Zběsilá akce přitom kontrastuje s klid a uvolnění navazující písni Perfect Day od Lou Reeda, která vlastně říká, že i to virtuální zabíjení je jen hra a zábava, způsob jak strávit s kamarádem "prostě perfektní den".
Reklama navazuje na první trailer spojený s PlayStation 4 z června. Ten dosáhl na více než 12 milionů zhlédnutí a je promluvou muže chodícího rozbořeným městem, v kterém stojí proti "obyčejným lidem" postavy z mnoha typů her – od pirátů přes indiány až po draky a vesmírné příšery. Předtím, než jim začne čelit holýma rukama, vysekne za pochodu magnetizující proslov. Tato oslava hráče má sílu kázání:
"Kdo jsi, abys nebyl skvělý. Ty, s představivostí geniálního dítěte a silou antického boha.
Kdo jsi, abys byl obyčejný. Ty, kterému projde vražda a kdo umí oživit mrtvé.
Kdo jsi, abys měl strach? Ty, co můžeš zastávat roli soudce i poroty, zatímco sám disponuješ nekonečným množstvím životů.
Kdo jsi, abys byl otrokem minulosti? Ty, co můžeš cestovat časem jako přes oceány a přepsat historii s použitím jediného slova.
Kdo jsi, abys byl anonymní? Ty, jehož jméno by mělo zaznívat oslavným hlasem nebo vystrašeným šepotem.
Kdo jsi, abys odmítal dokonalost? Pokud ji odmítneš sobě, odmítáš ji celému světu.
A my nebudeme odmítnuti!"
Heslo nové PlayStation je „Greatness Awaits". Ve smyslu epičnosti, která si ovšem i tak zachovává lidský rozměr a blízkost k hráči, není třeba čekat na listopad a PS4 – dokonalost přišla již s těmito reklamami.