Reklama týdne: Volvo dává lekci z empatie
Značka: Volvo
Kreativní agentura: Stendahls / iO Sweden
Režisér: Hoyte Van Hoytema
Země: Švédsko
Minulý týden zahýbalo marketingovou komunitou uvedení nové vizuální identity automobilky Jaguar. Obzvláště brandové video s claimem „Copy Nothing“ se zdálo jako kopírka nespočtu reklam značek prodávajících módu generaci Z. „Kde je duch původního Jaguara? Ten se nadobro ztratil?“ ptali se mnozí odborníci. Mezitím vyučovalo lekci ve správném ukotvení značky Volvo.
Tato švédská automobilka je dlouhodobě spojena s bezpečností. I nyní dokazuje, že jde toto téma pojmout originálně. V téměř čtyřminutovém filmu neuvidíte žádné chvástání o parametrech nebo výkonu auta. V úvodu řekne žena svému partnerovi, že spolu čekají dítě a poté odchází ven. Muž mezitím volá své matce, aby oznámil radostnou novinu, ale zároveň se také podělil o myriádu svých strachů a tužeb. Mimo těch rodičovských vyjádřil třeba i myšlenku, že je dost možná čeká svatba. Rozhovorem se prolínají i záběry na souběžnou cestu partnerky venku.
Definující moment, který by vše změnil, pak nepřijde.
Díky Volvu EX90.
Slogan Volva je „For Life“. Jde o značku rodinných vozů a zde prokazuje pochopení toho, jakou směsí protichůdných pocitů rodičovství je. Je o lásce a malování si růžové budoucnosti i o strachu a plašení černých scénářů. A někdy skutečně platí to, co říká spot v samém závěru „Někdy jsou nejdůležitější ty momenty, které se nestanou.“
Skvělá filmařina není náhodou. Stojí za ní Hoyte Van Hoytema, jeden z nejlepších kameramanů posledního čtvrtstoletí, který snímal vizuálně uhrančivé filmy jako Interstellar, Dunkirk, Tenet, Her nebo Oppenheimer. Zde vypráví jemný příběh, který není na rozdíl od většiny reklam na auta o aspiraci, ale o empatii. Takové, která vás přiměje obejmout vaše děti. A předpokládáme, že části z vás ulpí v paměti i Volvo EX90, dle značky její dosud nejbezpečnější auto vůbec.