Reklama týdne: Všichni běžíme krysí závod. Naději na jeho přerušení dává Xbox

14. 4. 2025 | Petr Michl
Kultovní hollywoodský režisér David Fincher dal nové reklamě na Xbox temný otisk. Podívejte se do života krys, ve kterém se možná poznáte.

Život jako krysí kolečko. Takto negativně je vykreslená každodenní realita v reklamě na herní konzoli Xbox, která vykresluje velmi temný svět s nadprůměrnou koncentrací žigulíků a antropomorfizovaných hlodavců. Ti jsou verzí lidí ve své unuděné každodennosti. Ze svého štětinatého převleku se dokážou vyvléci jen v jedné chvíli.

A asi není překvapením, že to je při hraní na Xboxu. V tu chvíli se mění i vzhledově v běžné lidi a platí to i pro hlavního hrdinu Horatia, pro kterého je jinak kolečko „do práce – práce – z práce“ ubíjející, podobně jako pro většinu postav kolem něj.

Při pohledu na propracovaný fantaskní svět diváka napadne, že se na vizuálu musela vyřádit umělá inteligence. Tisková zpráva o jejím využití nicméně nemluví a jméno režiséra značí, že tady se uplatnila i poctivá filmařina a VFX efekty. Natáčení totiž vedl jeden z nejuznávanějších hollywoodských režisérů, David Fincher. Za kreativou stojí agentura Droga 5 a za vizuálními efekty britské studio 1920.vfx.

Scény byly natočeny s živými herci a VFX efekty na ně poté nabalily zvířecí podobu. Fincher je vyhlášený ponurými snímky, ze kterých kape temnota a někdy i krev. Mezi jeho nejslavnější filmy patří Klub rváčů nebo o sériových vrazích pojednávající thrillery Sedm a Zodiac. V tomto ohledu se tak držel zpátky. Přesto je 90 % stopáže dosti znepokojivých. Název spotu „Wake Up“ jen dokresluje každodenní realitu jako ponuré žití, ze kterého se můžete probudit do světa čiré herní radosti právě s Xboxem.

Kreativní ředitel v Droga 5, Tres Colacion, uvedl v tiskové zprávě:

„Když jsem vyrůstal, připadala mi herní reklama jako chyba v matrixu, něco upřímného v moři podvodů. 'Wake Up' je o oživení této tradice a obnovení tohoto dialogu. V Davidu Fincherovi jsme našli spolupracovníka, který nejenže definoval generaci filmařů, ale co je důležitější, sdílí tento záměr a je schopný se mu oddat se vzácnou péčí. Doufáme, že stejně jako velká herní díla minulosti i naše poselství najde někoho, kdo zírá do prázdna, a otřese jím."

Z našeho pohledu je čekat 80 vteřin na pointu v době rychlého obsahu sociálních sítí poněkud odvážné. Možná je ale nastavení zrcadla realitě, v níž je posledním slovem roku dle Oxford University „brain rot“, právě to, co potřebujeme.  

 

Kam dál?

x

Herní konzole od Microsoftu dokáže nabídnout více než vytržení z chmurného bdění. Jedna z minulých kampaní Xboxu ukazuje, jak může hraní zásadně obohatit i naše sny. 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: