Reklama týdne: Zpěv hladovějících dětí utichá každou vteřinou
Klient: Světový potravinový program
Agentura: The Garage Soho
Režisér: Nick Gordon
Spolupráce: SAWA, Globální asociace kinoreklamy
Každých pět vteřin zemře dítě. Zemře kvůli hladovění, kterému se dalo zabránit. Právě na tento fakt se snaží upozornit organizace OSN; Světový potravinový program (World Food Programme; dále WFP) ve spolupráci s globální asociací kinoreklamy SAWA.
Kampaň s názvem Feed our future (Nakrmte naši budoucnost, pozn. redakce) byla poprvé uveřejněna před 2 lety a letos na ni WFP navazuje. Celý příběh, který byl představen na letošních Cannes Lions, se odehrává ve válkou zničené zemi. Ta na první pohled připomíná například Sýrii a hlavními aktéry jsou právě děti. Ty zpívají píseň How Can I Tell You (Jak ti mám říct, pozn. redakce) od britského hudebníka Cata Stevense. Každých pár vteřin ovšem zmizí některé z dětí a jejich zpěv slábne a slábne, až zbyde jen jediný hlas…
Text písně, který ve videu zní, je následující:
Wherever I am, I'm always walking with you
I'm always walking with you, but I look and you're not there
Whoever I'm with, I'm always, always talking to you
I'm always talking to you, and I'm sad that
You can't hear, sad that you can't hear
It always ends up to one thing,
When I look and you're not there.
David Beasley, výkonný ředitel WFP, k celé kampani uvedl:
„V loňském roce jsme viděli, jaký vliv mohou mít filmoví diváci, když jsou pohnutí soucitem a pochopí, jak naléhavě potřebujeme pomoci při zajišťování světa bez hladu.”
Na kampani se podílela i legenda reklamního průmyslu, Sir John Hegarty. Ten připomněl, že reklama není jen od toho, aby prodávala, ale také aby pomáhala zachránit životy.
Děti jsou svorně označovány coby naše budoucnost a přitom jich ročně kvůli hladovění zemře 300 milionů. WFP to chce změnit. Celá kampaň poběží v 30 kinech po celém světě od září tohoto roku a chce aktivovat co nejvíce lidí, aby přispěli k záchraně dětí trpících hladem.
V době, kdy každý devátý člověk chodí spát s prázdným žaludkem, se kino jeví jako zajímavý nástroj, jak přiblížit svět hladovějících těm, kteří tento problém neznají.
Pro bližší informace o této kampani a možnostech spolupráce s WFP můžete navštívit přímo jejich webovou stránku wfp.org.
Zdroje: The Drum, My Social Good News, Adweek