Retail Summit 2013: Jak uspět na nasyceném trhu

16. 1. 2013 | Petr Michl
Největší setkání klíčových hráčů maloobchodního trhu ve střední Evropě je již za necelé 4 týdny. Stovka řečníků a panelistů prozradí, jak uspět v čím dál konkurenčnějším prostředí.

Největší setkání klíčových hráčů obchodního trhu ve střední Evropě - Retail Summit 2013, konaný v Clarion Congress Hotelu Praha ve dnech 5. - 6. 2. 2013, má v tuto chvíli již svůj kompletní program. Z pozvánek, které jsou právě distribuovány účastníkům, je na první pohled patrné, že nás čeká nejen intenzivní program této akce, ale zejména velmi náročná budoucnost. Maloobchodní trh se nasytil a časy pravidelně rostoucích ukazatelů jsou již bohužel za námi. Úvahy o tom, co nás čeká a jak uspět na budoucím trhu, jsou tak nyní daleko těžší než dříve. Je proto určitě rozumné na malou chvíli vystoupit z denního kolotoče operativy a věnovat se alespoň pár hodin přemýšlení o budoucnosti. Retail Summit 2013 k tomu nabízí ideální podmínky. Jeden z klíčových řečníků konference John Casti ve své knize věnované možným šokům, které nás čekají („Události X: Vždy dojde na překvapení“), avizuje, že budoucnost vždy do podstatné míry ovlivňuje nálada společnosti a jejích hlavních protagonistů. Právě v průběhu summitu budete mít velmi reprezentativní příležitost seznámit se s tím, jaká je nálada řady významných hráčů formujících český i evropský trh.

 

Obchodníky budou na summitu mimo jiné reprezentovat zástupci společností Ahold, ČEPOS, Euronics, Globus, Hornbach, IKEA, Interspar, Kaufland, Marks & Spencer, Mall.cz, TESCO, IKEA, p. k. Solvent a v neposlední řadě i českých, slovenských a evropských spotřebních družstev. Prezident EURO COOP Duncan Bowdler, další klíčový řečník konference, tuto diskusi obohatí o pohled, který je pro náš trh zvláště důležitý – budoucnost nezávislého národního obchodu. Výrobci spotřebního zboží jsou v programu Retail Summitu 2013 zastoupeni rovněž velmi reprezentativně – od velkých mezinárodních dodavatelů jako jsou Procter & Gamble, Kraft Foods, Plzeňský Prazdroj, Henkel či STOCK přes silné domácí značky jako je Kofola, Madeta, EMCO či firmy z portfolia AGROFERT holdingu až po úspěšné hráče střední velikosti jako jsou Jaroměřická mlékárna, MP Krásno, Jizerské pekárny či RYOR. Na Retail Summitu 2013 zazní velmi silně i hlas spotřebitelů a nakupujících, kteří se na tvorbě budoucnosti obchodu budou nepochybně podílet stále větší silou. Jejich názory, potřeby a tužby budou tlumočit zástupci renomovaných výzkumných společností GfK a Nielsen.

 

Řada ze stovky řečníků a panelistů, kteří vystoupí na Retail Summitu 2013, se zaměří i na faktory a rámcové podmínky, které budou spoluvytvářet budoucí podobu maloobchodního trhu. Nad perspektivami Evropy z pohledu obchodu se zamyslí prezidentka evropského svazu obchodu EuroCommerce. Vliv nových komunikačních a informačních technologií na naši budoucnost ve svých vystoupeních nastíní zástupci IBM, Telefónica i řady internetových firem. V neposlední řadě bude také řeč o penězích, vztahu bank a obchodu i perspektivním podobám platebního styku (viz příspěvky ČSOB/Era či Global Payments Europe). Program dvoudenního summitu však rozhodně nebude jen o odborných vystoupeních. Jako již tradičně budou mít účastníci k dispozici i rozsáhlý společenský program, letos díky cirku La Putyka opravdu „povznášející“. Slavnostní večer bude navíc letos poprvé obohacen o předávání prestižních cen MasterCard Obchodník roku

Retail Summit 2013 organizují Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR, Vysoká škola ekonomická v Praze a Blue Events. Akce se koná až za 4 týdny (5.-6.2.2013), ale již nyní zaznamenává rekordní přiliv účastníků (počet registrovaných zájemců již překonal hranici 600). Nejsou mezi nimi pouze tradiční účastníci v podobě velkých společnosti, ale i podniky střední velikosti.

Prohlédněte si kompletní program. Registrovat se můžete ZDE.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: