Samsung se stal největším světovým inzerentem, sesadil P&G
Zdroj: Samsung ČR
V loňském roce přes 100 firem utratilo za reklamu přes 1 miliardu dolarů za reklamu. Na prvních 5 příčkách se umístily:
-
Nestlé (7,2 miliard dolarů)
-
Unilever (8,5 miliardy dolarů)
-
L'Oréal (8,6 miliard dolarů)
-
Procter & Gamble Co. (10,5 miliardy dolarů)
-
Samsung Electronics Co. (11,2 miliard dolarů).
Společnost Samsung Electronics Co. se tak v loňském roce s útratou 11,2 miliardy dolarů stala největším světovým inzerentem . Tato částka znamená nárůst o 13 % oproti roku předchozímu. Tento nárůst se dal očekávat, vzhledem k tomu, že se společnost snažila přehlušit problematiku s vybuchujícími bateriemi, která plnila stránky médií v roce 2016.
Zmíněný žebříček sestavilo Ad Age Datacenter a byly do něj započítány náklady na reklamu, marketingové služby (včetně inzerce a direct marketingu) a také digitální marketing. Podle Ad Age Datacenter se celková útrata 100 největších inzerentů zvýšila o 4,9 %. V roce 2017 tak inzerenti dohromady utratili 279 miliard dolarů.
Osobní péče a výrobky do domácnosti činily největší kategorií těchto inzerentů. Druhé místo obsadil automobilový průmysl. Do zmíněných top 100 firem se dostalo 47 společností se sídlem v Severní Americe, 31 v Evropě a 22 v Asii.
Nejrychleji rostoucím inzerentem se ukázal čínský e-commerce gigant, Alibaba Group Holding, který v roce 2017 za reklamu utratil 2,7 miliard dolarů.
Samsung a jeho inzerce
Jistě vám reklamy od Samsungu neunikly. Pamatujete si tu, ve které si utahovali z iPhonu X a prodavačů Applu ?
Zajímavý byl i počin britské pobočky, která vytvořila 66 minutový film o praní prádla. Skutečně – celou hodinu sledujete prádlo, které se točí v pračce QuickDrive.
Procter & Gamble Co. snížil výdaje na digitální reklamu
Během roku 2017 snížila společnost Procter & Gamble své investice do digitální reklamy o 200 milionů dolarů, protože přes ně neoslovovala své cílové publikum efektivně. Takto ušetřené finance byly investovány do jiných mediálních prostředků s větším dosahem, například do televizního a rozhlasového vysílání a také do e-commerce.
Jednou z vlajkových lodí Procter & Gamble je značka dámských hygienických potřeb Always. Právě ta několik let sklízela úspěchy s kampaní #LikeAGirl, ve které ukazovala dívkám, že je v pořádku sportovat, a že mají kašlat na předsudky a jít si za svým.
A reklamy cílené na muže zase zajišťuje značka Gillette. V loňském roce si například získala srdce diváků s dojemným příběhem syna starajícího se o svého otce po mrtvici. A bez odezvy nezůstala ani epická pocta tréninkové dřině výjimečných sportovců z roku 2016.