Selfies proti příliš rychlému řízení
Málokoho by asi napadlo, že novodobý trend pořizování selfies může mít i pozitivní přínos pro společnost. V Belgii používají na rychlostních cedulích místo smajlíků fotky skutečných občanů, které se podle rychlosti buď usmívají, nebo mračí.
Každý řidič asi zná cedule, které měří rychlost a na jejím základě zobrazují například smajlíky. Ty ukazují, zda vozidlo jede povolenou rychlostí, nebo ji naopak překračuje. Belgická agentura Duval Guillaume ve spolupráci s městem Antverpy ale přišla s trochu zajímavějším řešením. Místo neosobních nápisů nebo smajlíků se na interaktivních billboardech ukazovaly fotky obyvatel.
Kampaň Selfie Speeding Sign totiž žádala místní obyvatele, aby nahráli na microsite dvě fotky. Jednu na které se usmívají a druhou mračící. Ty se potom objevovaly na billboardech, které měřily projíždějícím rychlost - pozitivní, když se řidiči vešli do limitu, a zamračenou při jeho překročení. Už po pár dnech obyvatelé nahráli stovky fotek, ať už selfies nebo normálních portrétů. Řidiči by podle agentury měli osobnější sdělení vnímat více než obyčejné smajlíky.
Zajímavým aspektem je taky fakt, že konkrétní fotografie lidí se objevovaly výhradně v blízkosti jejich bydliště. Díky tomu mohli řidiči vidět fotky například své rodiny nebo známých, navíc zapojení mohli přijít, vyfotit svůj snímek na billboardu, sdílet ho na svých sociálních sítích, a rozšiřovat tak informaci o selfies proti rychlé jízdě mezi další lidi.
Těžko říct, jestli bude mít kampaň skutečně vliv na snížení rychlosti, ale minimálně může přitáhnout pozornost a připomenout tak řidičům, že by neměli jezdit rychle. Už kvůli svým spoluobyvatelům.
Zdroj: MarketingLand