Snapchat uveřejnil uměleckou platformu, která rozšiřuje realitu
V úterý 3. října Snapchat uveřejnil uměleckou platformu Snapchat ART, která rozšiřuje realitu. Tato platforma umožní, aby umělecká díla byla trvale viditelná na určitých místech. A ve chvíli, kdy lidé namíří své telefony na danou lokaci, uvidí zmíněné dílo, které se tam skrývá.
Jedním z umělců, kteří se do projektu zapojili, je Jeff Koons. Ten je známý svými zvětšeninami obyčejných předmětů, jako je například pejsek z nafukovacích balónků. Tato díla následně vytváří z pestrobarevné leštěné nerezové oceli. Díky Snapchatu se tak lidé mohou podívat na Koonsova díla nejen v galeriích, ale po celém světě, například v Las Vegas, Sydney a Paříži, jak můžete vidět na fotografiích níže.
Proč se Jeff Koons rozhodl do projektu zapojit, popisuje ve svém videu níže. Podle svých slov si přeje, aby bylo umění k dispozici každému.
Jak bude nová aplikace fungovat
Samotná funkcionalita je velmi snadná. Když budou uživatelé v blízkosti některého z děl, které se nachází ve Snapchat ART, zobrazí se jim speciální objektiv. Indikátor jim ukáže směr, kterým se mají vydat, aby dané dílo uviděli a ve chvíli, kdy na něj dorazí, uvidí na displeji svého telefonu hledané umělecké dílo.
Do projektu se může zapojit jakýkoliv umělec. Stačí, aby se zaregistroval na webu Snapchatu.
Důvěryhodný zdroj uvedl pro TechCrunch, že tato technologie by měla být založena na technologii od startupu Cimagine, který zakoupil Snapchat v prosinci loňského roku.
Spuštění platformy ART by mohlo pomoci obnovit popularitu Snapchatu. Uživatelský růst se totiž zpomalil a konkurence Instagram Stories je neúprosná. Pokud však uvedení tohoto rozšíření půjde dobře, mohlo by přimět lidi, aby se setkávali na místech v davech, které se objevovaly v době největší popularity Pokémon GO. Kolemjdoucí by se zajímali, co lidé sledují na svých telefonech a také by začali stahovat, případně znovu otevírat, Snapchat, aby se i oni zapojili k této aktivitě.
Více informací o projektu se dozvíte na speciálně vytvořeném webu.
Zdroje: TechCrunch, Wikipedie, Snapchat