Snickers: Mr. Bean není sám sebou, když je hladový
Nová reklama na Snickers dosahuje parametrů velkých asijských akčních blockbusterů. Má navíc ještě jedno unikum. Po delší době vtahuje do reklamní hry dnes již letitého nemotoru, Mr. Beana.
Agentura AMV BBDO London si vzala inspiraci v asijské kinematografii. Ve scéně připomínající stylem třeba Oscarem ověnčený snímek Tygr a drak skáčou po střechách domů muži v černém s neuvěřitelnou lehkostí. Jak už to tak u asijských akčních filmů bývá, doslova létají. Totéž bohužel nejde říct o posledním členovi jejich skupiny, Mr. Beanovi. Ten ve svém tradičním tweedovém saku a s napůl vystrčeným jazykem dokáže i přes pekelné soustředění pokazit, co se dá. A když se snažíte nepozorovaně proplížit nepřátelskou vesnicí s ozbrojenou stráží, rozhodně neoceníte, když jeden z vašich spolubojovníků shazuje ze střech tašky. Mr. Beanovi se nakonec „podaří" ještě mnohem hrozivější kousek. A ten je pochopitelně skvělou příležitostí pro nabídnutí Snickers se sdělením, že když má hlad není ve své kůži.
Copywriter, který vymyslel slogan „You're Not You When You're Hungry", by měl dostat marketingovou cenu za zásluhy. Toto motto totiž drží karamelové tyčince s lískovými oříšky několik let. To, že někdo není sám sebou, když je hladový, se dá navíc využít v reklamách s trochou doslovnosti k skutečně legračním situacím. Snickers natočil celou řadu reklam, v nichž účinkují filmové či televizní hvězdy jako ne zrovna lichotivá alter ega hladových. Ať už se jedná o seriálovou Roseanne nebo Joea Pesciho hrajícího svou typickou postavu více než temperamentního Itala, který bere jako záminku k hádce či rvačce prakticky cokoliv, výsledek je většinou k popukání. Podívejte se na kolekci těch nejpovedenějších.
Tím nechceme říct, že si marketéři Snickers potřebují pokaždé pomáhat najmutím celebrity. Chytrý slogan dokázali využít i v situaci, kdy v Austrálii muži přestrojení za dělníky pokřikovali na ženy místo sexistických narážek doslova feministická zvolání plná povzbuzení a důvěry - například: „Víš, co bych chtěl vidět? Společnost, ve které vnímání žen jako věcí ustoupí genderově neutrální interakci bez doměnek a očekávání!" Na video se můžete podívat v článku Nová reklama na Snickers: Je sexistická, nebo jen vtipná?. Dosud zaznamenalo na YouTube více než 3 miliony zhlédnutí. I to je jeden z dalších důkazů, že „You're Not You When You're Hungry" je doslova marketingovou zlatou žílou.
Zdroj: Ads of The World