Social Media Trend Report Q1: jak proměnila v Česku pandemie sociální média
Společnost Socialbakers vydala přehled nejdůležitějších dat sociálních médií za první kvartál 2020. Její pravidelný report je globální, přinášíme ovšem i výsek dat týkající se přímo České republiky.
Při pohledu na velikost publika 50 největších brand profilů v České republice na Facebooku a Instagramu, Instagram je v počtu fanoušků stále daleko za Facebookem. Tato skutečnost neodpovídá globálním hodnotám, kde publikum na Instagramu pro 50 největších brand profilů je o 28 % větší než na Facebooku. Publikum na Instagramu ale pokračuje ve svém růstu. Facebook je v České republice silnější i v množství zveřejněných příspěvků. Interakce jsou ale daleko vyšší na Instagramu. Mohly by české značky dosáhnout vyššího zapojení fanoušků, kdyby uveřejnily více příspěvků na Instagramu?
E-commerce brandy mají v České republice největší podíl celkových interakcí na obou platformách. Na Facebooku dosahují 29.52 % z celkových interakcí na firemní stránky a na 43.19 % na Instagramu.
Stejně jako v globálním měřítku u regionů zasažených pandemií COVID-19 i u českých firem můžeme zaznamenat nižší investice do reklamy napříč aplikacemi, které spadají pod Facebook.
I ukazatel Cost per Mille (CPM, tedy cena za tisíc impresí) ukazuje stejný klesající vývoj jako v jiných oblastech zasažených pandemií. Toto ovšem představuje příležitost pro firmy, aby nyní inzerovali za nižší náklady.
Dobrým signálem je, že CTR u českých značek začal růst již od poloviny března. Tento nárůst signalizuje, že značky, které využívají reklamu dobře míří na své fanoušky stejně jako před krizí.
Klesající CPC se objevuje ve všech regionech postižených pandemií COVID-19 a CPC tak klesá i v České republice. Nízké CPC ale mohou využít firmy, které chtějí využít reklamu za nižší náklady.
Celý Social Media Trends Report si můžete stáhnout zde.