Sociální hry vydělají v roce 2012 na reklamě dvojnásobek
Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu |
Až 124 milionů dolarů by mohly činit příjmy sociálních her z reklamy v roce 2012. Celkové zisky by se po započtení výdělku z přímých i nepřímých plateb hráčů mohly pohybovat zhruba na trojnásobku dnešní hodnoty - tedy kolem 2,183 milardy dolarů. Vyplývá to ze studie společnosti ThikEquity, kterou zveřejnil server eMarketer.com.
Že je social-gaming novým fenoménem je znát již delší dobu. Stále více si to začínají uvědomovat i spolčnosti a značky, jejichž marketéři tento segment povětšinou ještě nezařadili do svého portfolia. Do social gamingu totiž globálně proudí něcelá tři procenta všech prostředků uvolněných na propagaci na sociálních sítích.
Přitom uživatelská základna social gamerů rozhodně není zanedbáníhodná. Podle Lightspeed Research se hraní her na sociálních sítích pravidelně věnuje zhruba 25 % amerických uživatelů mezi 16 a 64 lety - což pro tuto skupinu tvoří téměř 40 milionů uživatelů.
Je tedy logické, že takto atraktivní segment nezůstane dlouho stranou zájmu. Jen v letošním roce by se měly investice do social gamingu podle něterých předpovědí navýšit až o 60 %.