Sociální sítě nám požírají čím dál více času
Mají lidé dost sociálních sítí? Už je nebaví sdílet veselé obrázky a informace o tom, že sněží, prší nebo svítí sluníčko? V Americe rozhodně ne. Spíše naopak. Sociální sítě baví lidi čím dál více. Ruku k dílu přiložila i chytrá zařízení v podobě telefonů a tabletů. Ta totiž lidé využívají k návštěvě sociálních sítí s rostoucí intenzitou. Taková jsou alespoň data za rok 2012 od společnosti Nielsen.
Oproti předchozímu roku se čas strávený na sociálních sítích protáhl o celých 58 %. Do letošního července na nich lidé strávili přes 121 miliard minut.
Ale zatímco počet minut strávených celkově na sociáních sítích rychle narůstal, počet uživatelů některých z nich se i snižoval. Snižoval se také podíl přístupů na sociální sítě přes počítač, ale i přesto zůstává tento typ přístupu jako nejčastější. Prohlížení přes tablety a chytré telefony naopak rostlo.
Mezi sociálními sítěmi v Americe neustále kraluje Facebook, a to na všech frontách. Nejvíce si však v meziročním srovnání polepšila virtuální nástěnka Pinterest. Počet unikátních návštěvníků například přes mobilní internet se Pinterestu zvýšil o více jak 4 000 %.
Výzkum Social Media Report 2012 se zaměřil i na “sociální reklamu” a její výsledky. Nejčastější akcí po shlédnutí reklamy na sociální síti (například v podobě poukazu na slevu) bylo její “olajkování”. 14 % dotázaných pak uvedlo, že je sociální reklama přiměla zboží si koupit.
Zdroje: www.marketingland.com, www.wired.com, www.blog.nielsen.com