Soutěž Zlatý středník nebude jen o firemních médiích, ale i o PR. Nově míří i na Slovensko
Odborná soutěž Zlatý středník letos radikálně inovovala své kategorie, a právě startuje svůj 18. ročník. Nově, kromě tradičních firemních médií, obsáhne také kompletní firemní PR komunikaci včetně moderních komunikačních kanálů a nástrojů. Další novinkou je rozšíření soutěže i na slovenský trh. Firmy, neziskové organizace i vládní instituce mohou své přihlášky podávat do 14. února 2020, vyhlášení vítězů proběhne koncem dubna.
Renomovanou soutěž pořádá již od roku 2002 profesní organizace PR Klub. „Zlatý středník historicky vycházel z hodnocení firemních publikací a později firemních médií, tedy nástrojů a kanálů, které stály u zrodu a pozdějšího vývoje PR oboru u nás. S rozvojem informačních technologií se ale nepřetržitě vyvíjí i firemní PR komunikace. Proto jsme nyní tuto tradiční soutěž dále posunuli v souladu s celkovým vývojem a významem oboru Public Relations“, říká Pavel Vlček, předseda Výkonného výboru PR Klubu.
Soutěž tak kromě již tradičního hodnocení firemních časopisů, newsletterů, katalogů, výročních zpráv a webů nově nabídne také hodnocení komunikačních kampaní a projektů, které budují hodnotu a pověst značky. „Nově budou mít přihlašovatelé prací možnost vybírat mezi kategoriemi, jako jsou například: Inovativní využití sociálních sítí, Nejlepší zapojení influencera či celebrity, Nejlepší interní komunikace a employee engagement, Nejlepší krizová komunikace a komunikace změny, Launch, relaunch, rebranding nebo Nejlepší struktura, obsah a storytelling,“ představuje novinky Zlatého středníku Michaela Pišiová, výkonná ředitelka PR Klubu. Všechny projekty je možné k posouzení přihlásit rovněž do kategorií podle oborového sektoru, který nabídne srovnání komunikace značek například v oblasti finančních služeb, zdraví, IT nebo FMCG.
Vítězové loňského ročníku Zlatého středníku
Zlatý středník se tento rok nově otvírá i slovenským odborníkům z oblasti komunikace a PR. Přihlášené české a slovenské práce budou tak posuzovat nejen přední čeští oboroví odborníci, ale i ti nejlepší ze Slovenska. ‚Som rád, že po prvýkrát si budú môcť oba národy zmerať sily v jednej súťaži. Napriek nášmu „rozvodu“ pred vyše štvrťstoročím má veľa kampaní presah z jednej krajiny do druhej. Každá má však svoje špecifiká, ktoré je potrebné v komunikácii rešpektovať,‘ těší se na soutěžní klání Martin Dobiš, manažer PR Klubu pro Slovensko.
Kromě kategorií, do kterých je možné se přihlásit, se Češi i Slováci budou moci utkat také o prestižní ocenění Grand Prix, do kterých posuzované práce nominuje odborná porota. Získat v nich lze například titul Nejlepší integrovaná kampaň, Nejlepší agentura, nebo Mladý píárista.
Přihlášky mohou podávat firmy, agentury, neziskové organizace i vládní instituce do 14. února 2020 na: www.zlatystrednik.cz/prihlaska.
Zlatý středník 2019 – kategorie:
1. Nejlepší tištěný časopis a noviny
2. Nejlepší elektronický časopis a blog
3. Nejlepší newsletter
4. Nejlepší brožura, katalog a leták
5. Nejlepší výroční zpráva
6. Nejlepší webové stránky
7. Nejlepší mobilní aplikace
8. Nejlepší audio a video prezentace
9. Nejlepší PR event
10. Inovativní využití sociálních sítí
11. Nejlepší zapojení influencera a celebrity
12. Nejlepší struktura, obsah a storytelling
13. Nejlepší kreativní idea
14. Nízký rozpočet a jeho efektivita
15. Nejlepší interní komunikace a employee engagement
16. Nejlepší krizová komunikace a komunikace změny
17. Užití technologií a inovací
18. Launch, relaunch, rebranding
Oborové sektory
1. Finanční služby
2. Zdravotní péče a farmacie
3. Auto-moto a doprava
4. Sport a zábava
5. Umění a média
6. Telekomunikace a IT
7. Cestovní ruch a gastronomie
8. Průmysl, strojírenství a energetika
9. FMCG, krása a móda
10. Neziskový sektor
11. Veřejný sektor
Grand Prix:
(navrhne porota)
- Nejlepší integrovaná kampaň
- Nejlepší agentura