Společnosti si čím dál více uvědomují potřebnost monitoringu sociálních médií

11. 4. 2012 | MIP
Firemní profil na sociálních sítích má už většina velkých značek. Nyní začínají cítit potřebu zjistit, jak si na nich vedou.

Monitoring sociálních médií byl donedávna činností jen malého procenta společností. V dnešní době má firemní profil na sociálních sítích již většina velkých firem, ale jejich přítomnost je často prostá jakékoliv strategie či hodnocení úspěšnosti. Doba tohoto volnomyšlenkářského přístupu se však mění. Naznačuje to průzkum společnosti SHARE sponzorovaný IBM a Marist College. Ten analyzoval přístup významných společností k sociálním médiím, mezi respondenty byli IT profesionálové, zástupci vysokého managementu a ředitelé firem z celého světa.

 

Zmíněný dokument říká, že 52,8 % společností v tuto chvíli neprovozuje monitoring sociálních médií. Na druhou stranu 22 % respondentů odpovědělo, že jejich společnosti na něj v příštím roce výrazně zvýší výdaje. 37,9 % respondentů tak chce učinit v průběhu příštích 2 let. Pro úplnost je nutné dodat, že data byla sbírána v průběhu ledna a února 2012.

 

Nejčastěji uváděnou předností sociálních médií je možnost přímého kontaktu se zákazníkem. To se projevilo i v nejčastěji používaných metrikách u společností, které monitoring praktikují. Respondenti zmiňovali nejčastěji zákaznickou spokojenost (26,8 %), tu následoval mediální buzz s 23,7 % a zkušenost se značkou s 21 %.

Sociální média mohou společnostem pomoci lépe porozumět jejich cílové skupině a uzpůsobit dle toho své produkty a služby více jejich potřebám. Pomoci k tomu může monitoring, samotný je ovšem, bez využití dat pro následné zlepšování fungování firem, jen pouhým zjištěním stávajícího stavu. Uvědomuje si to 25,7 % respondentů, kteří se snaží využít takto získaná data a měnit dle nich své další podnikání. 28,76 % zpovídaných společností o tom zatím pouze uvažuje. Jsme tedy ve fázi, kdy většina firem vidí sociální média jako velmi důležitou součást podnikání, ale mnoho z nich vlastně neví přesně proč. S čím dál větším rozšířením jejich monitoringu se to může v příštích letech změnit.

Zdroj: www.emarketer.com


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: