Sledujte, jak se vaše příspěvky šíří Facebookem
Facebook nabízí firmám vylepšení nástroje na měření vlivu, který mají na uživatele největší sociální sítě. Nyní i za hranicí fanoušků společnosti a jejich přátel. Díky změně v počítání lépe uvidíte, jestli váš příspěvek oslovil krátkodobě jen vaše fanoušky, nebo se i s postupujícím časem dál šíří po sociální síti.
Hlavními prvky jsou zde metriky ‘Dosah’, ‘Mluví o tom’ a ‘Viralita’. ‘Dosah’ je počet jedinečných uživatelů, kteří viděli váš příspěvek. ‘Mluví o tom’ je počet uživatelů, kteří vytvořili příspěvek z vašeho příspěvku a ‘Viralita’ je v procentech vyjádřený vztah mezi ‘Dosahem’ a metrikou ‘Mluví o tom’. U konkrétního příkladu to vypadá tak, že počet zobrazení (= Dosah) nějakého vašeho příspěvku, třeba videa, je 5470 uživatelů, počet lidí, kterým se líbí, sdílejí ho nebo nějak komentují (Mluví o tom) je 33. Z těchto údajů pak vyplývá, že ‘Viralita’ tohoto příspěvku je 0,6 % (33/54,70).
Počet lidí, kteří viděli příspěvek společnosti, se doposud počítal jen do dvou úrovní. Byli to fanoušci společnosti a také jejich přátelé, kteří se přes ně k příspěvku dostali. Nyní Facebook umožní firmám sledovat popularitu a šíření příspěvku i dále. ‘Dosah’ se zvýší. Přátelé přátel vašich fanoušků začnou hrát v metrice facebookových firemních stránek také svoji roli. Další příčinou nárůstu v počtu zobrazení příspěvků bude i pokračování v přičítání zobrazení příspěvků po uplynutí 28 dnů. Tak dlouho dosud Facebook zobrazení jednotlivých příspěvků sledoval.
Největší nárůst tedy mohou společnosti sledovat u příspěvků s největším virálním potenciálem, jako jsou videa nebo fotky. Jednoduše by se to dalo shrnout i tak, že zatím Facebook umožňoval sledovat sdílení firemního obsahu do šířky. Nyní nabízí sledování dosahu sdíleného obsahu i do hloubky. Už jen chybí přesně určit, kolik lidí z čísla u ‘Dosahu’ tvoří fanoušci, přátelé fanoušků a přátelé přátel fanoušků, …
Zdroj: www.allfacebook.com