Twitter má učinnější reklamy než Facebook

10. 4. 2012 | Bednářová Daniela
Jak vypadalo první čtvrtletí v reklamě na sociálních sítích? Twitter válcuje Facebook.

Reklamy na sociálních sítích získávají stále více prostoru. Twitter svoje sponzorované tweety spustil o malou chvíli dřív než Facebook prémiové reklamy. Načasování měly tyto sociální sítě podobné, způsob zobrazení reklam se u nich ale liší.

Reklamy na Twitteru jsou zakomponovány mezi ostatní nereklamní tweety, vypadají mnohem více jako běžná součást sociální sítě a neupozorňují tolik na svůj reklamní charakter. Facebook se sice snaží více prosazovat prémiový typ reklamy (například sponzorované příběhy), který má podobně jako u Twitteru více zapadnout do běžného toku zpráv, ale významnou roli hrají pořád klasické reklamy na okrajích news feedu uživatelů.

 

Podle průzkumu společnosti TBG Digital si účtuje Twitter za zobrazení reklam mnohem víc než Facebook. Hodnota CPM (cost-per-thousand impressions = cena za 1000 zobrazení reklamy) u Twitteru dosahuje až 3,50 dolarů, u Facebooku je to méně než 50 centů. Podle generálního ředitele společnosti TBG Simona Mansella hraje hlavní roli právě očividný reklamní formát u Facebooku. Lidé dávají přednost méně nápadné propagaci a obchodníci jsou ochotni si za ni připlatit.

V proklikovosti má Twitter také vyšší čísla než Facebook, hlavně v oblasti zpráv. Facebook má pro změnu lepší proklikovost u volnočasových témat. To se nezdá jako překvapivý výsledek. Už v minulosti se o Twitteru hovořilo jako o zdroji aktuálních informací (občanská žurnalistika - přistání letadla na řece Hudson) a Facebook je považován za místo, kde se lidé hlavně chtějí pobavit s rodinou a přáteli.

Dále ve výzkumu společnost TBG porovnávala, kdy je na Twitteru nejvíce uživatelů a jaký to má vliv na cenu za followera (CPF). Největší návštěvnost má Twitter dopoledne a ve večerních hodinách, v těchto časových úsecích je cena za followera nižší.

Zdroj: www.businessinsider.com


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: