Spouští Twitter algoritmus pro třídění news feedu? Vypadá to tak

5. 1. 2015 | Petr Michl
Twitter testuje funkci „While you were away..." - souhrn nejzajímavějších tweetů, které vám mohly utéct od vašeho posledního přihlášení.

„Třídit, nebo netřídit?" to je ta otázka, kterou řeší Twitter ohledně news feedu tweetů, který ukazuje uživatelům. Dosud se držel netříděné chronologické verze a mnoho uživatelů uvádí právě tento fakt jako jeden z největší kladů stručného sociálního média o 140 znacích. Funkce „While you were away...", kterou nyní zaznamenala řada uživatelů ale naznačuje, že se od púvodního konceptu odklání.

„While you were away..." je to, co byste dle názvu čekali - tedy jakýsi souhrn nejzajímavějších tweetů, které vám mohly utéct od vašeho posledního přihlášení. To by mělo pochopitelně zajímavým tweetům zaručit větší dosah a popularitu. Dosud se Twitter podobnému kurátorství obsahu zříkal ve prospěch zachování čistoty news feedu příspěvků bez jakýchkoliv zásahů. Souhrn zajímavých tweetů posílal pouze e-mailem. Nová funcionalita naznačuje změnu starých pořádků, která ovšem nebyla oficiálně uvedena. Prozatím se tedy jedná o test.


Zdroj: Chandra Salim Putra

Již nyní je však jasné, že by změnu z textu na zavedenou praxi ocenily značky, ale i ti, kteří nepatří mezi tzv. power users sledující novinky na Twitteru průběžně každý den. Pouze textové tweety s omezením 140 znaků byly po dlouhou dobu odlišujícím faktorem a jakousi chloubou Twitteru. Od té doby vznikl Vine a zvětšily se náhledy fotografií, v prosinci minulého roku bylo oznámeno dokonce zavádění vlastního formátu videí.

Techcrunch pak minulý týden informoval o tom, že u těchto videí bude možné přizpůsobení náhledu a jediným omezením videa bude délka 10 minut, nikoliv jeho velikost. Neboli Twitter chce zopakovat úspěch Facebooku s jeho videoformátem a snížit podíl sdílení videí z YouTube, které přináší zisk jenom Googlu. Přitom je nutné podotknout to, že Facebooku byl při zavedení svého videoformátu tak úspěšný nejen díky automatickému přehrávání videí, ale především kvůli tomu, že je oproti sdíleným odkazům na YouTube upřednostňuje při zobrazování v news feedu. Právě možností vyššího dosahu přiměl značky, aby přijaly jeho formát za svůj a upouštěly od sdílení YouTube videí. A je dost možné, že tento recept převezme i Twitter. Navýšit reklamní příjmy potřebuje mnohem intenzivněji než Facebook. Navíc jeho činy včetně testování funkcionality „While you were away..." ukazují, že bere původní „čistý koncept Twitteru" bez třídících algoritmů čím dál více jako anachronismus, který musí ustoupit pokroku.

Zdroj: MarketingLand, Techcrunch

Štítky dokumentu: Twitter

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: