Strážníci vydali rozkaz: Buď Brnocop, hrdina všedního dne
Městská policie Brno přichází s netradiční náborovou kampaní, které vévodí spot využívající estetiku retro videoher. V něm animovaní strážníci a strážnice vystupují ve 3 scénách jako hrdinové počítačových her čelící situacím v brněnských ulicích.
Cílem je přesvědčit diváky, aby se hrdiny všedního dne stali i oni. Prvním krokem k tomu je ucházet se o pozici městského strážníka na webu ChytSvojiSanci.cz. Ten je vyvedený ve stejném retro stylu.
Zdroj: ChytSvojiSanci.cz
Kdo za ideou kampaně stojí? „Původní myšlenka vytvořit animované video s těmito třemi konkrétními situacemi vznikla u nás u městské policie. Oslovili jsme potom několik animačních studií a požádali je, aby se pokusili koncept dál rozvést. Chtěli jsme, aby odborníci, kteří se animovanými spoty zabývají každodenně, měli možnost promítnout svoje zkušenosti a invenci, přijít s vlastními kreativními nápady. Nápad pojmout spoty jako počítačovou hru vymyslel tým Krutartu. Nás tato myšlenka přímo nadchla, protože všechny situace krásně zarámovala do jednoho smysluplného celku a dodala mu lehkost, ještě více vtipu a šmrnc,“ uvádí pro Marketing Journal mluvčí Městské policie Brno, Jakub Ghanem.
Kampaň už nese první výsledky. Jen za první týden od jejího spuštění se MP Brno ozvala desítka vážných uchazečů, což je velmi nadprůměrný výsledek.
Předchozí náborová kampaň Městské policie Brno apelovala na vztah k městu. Strážníci na ní byli zachycení z poloviny v uniformě a z poloviny v „civilním“, převážně sportovním oblečení. „Chtěli jsme tím dát obyvatelům Brna najevo, že strážníci jsou aktivní, jsou jedni z nich a když na sobě právě nemají uniformu, navštěvují stejné kulturní události, trénují na stejných sportovištích, prožívají drobné radosti a musejí se vypořádat s každodenními nepříjemnostmi jako kdokoliv jiný. Proto mají snahu veřejnosti porozumět a pomáhat jí,“ vysvětluje Ghanem s tím, že aktuální kampaň má rychlejší nástup účinnosti:
„Rychlé šíření videa výrazně dopomáhá k tomu, že nástup kampaně je i s přihlédnutím k aktuální situaci na trhu práce poměrně silný. Vyplněné formuláře nám přicházely už několik minut po zveřejnění videa, lidé s námi o práci živě diskutují.
U původní kampaně Pracuji pro své město jsme využívali hlavně plochy brněnského dopravního podniku a CLV. Tam byla odezva rozmělněnější v čase.
Subjektivně ale sledujeme, že se u naší cílové skupiny zvýšil zájem o to, co práce u městské policie obnáší. Lidé se v souvislosti s kampaní ptají i strážníků na ulici, jaké jsou podmínky práce a benefity. Z toho máme velkou radost, protože jsme chtěli dosáhnout mimo jiné toho, aby se o nás vědělo jako o zaměstnavateli, který přijímá nováčky a snaží se jim vytvářet dobré podmínky.“
Kampaň čeká další rozšíření. V plánu je menší outdoorová kampaň cílená na Brno a jeho nejbližší okolí, především půjde o city light vitríny a billboardy. Vyloučeno není ani využití plochy v některých regionálních linkových spojích nebo na nádražích. „Také bychom rádi vytvořili rozhlasový spot využívající herní prvky. Ten by se měl ozývat z éteru koncem zimy a začátkem jara, tedy až příští rok.“ představuje chystané plány Ghanem.
Na jaké hry Brnocop odkazuje? |
|
„V našem týmu jsme všichni velcí hráči. Vyrostli jsme na adventurách, FPSkách, skákačkách. Inspirací pro Brnocopa bylo hodně. Od klasických Lucasartovek á la Monkey Island a Indiana Jones, přes regionální adventury typu Agent mlíčňák, mlátičky Golden Axe, Mortal Kombat. Inspirovali jsme se i moderními pixel artovými hrami - Into the Breach nebo ještě nevydaným Last Night. Chtěli jsme, ať BrnoCop působí jako retro hra, ale zároveň jsme se nechtěli svazovat důsledným kopírováním konkrétního titulu. Kdyby výsledný spot vypadal jako let's play staré hry, tak je to nuda. Jednotlivé situace, levely, jsou teď malé skeče s překvapivými zvraty. Z konkrétních her jsme si ale půjčili herní mechaniky. Koza je chodičko-mlátička á la Golden Axe, Přechod je Frogger, Lupič je Jazz Jackrabbit." |