Studie: 72 % majitelů smartphonů je využilo při nakupování v obchodě
To, že zákazníci využívají telefony jako pomocníky při nakupování, není žádnou novinkou. Nová studie amerického think tanku Pew Research Center odhlaluje, že tento trend nadále posiluje. Dle jejích dat v průběhu poslední vánoční sezóny využilo 58 % všech majitelů telefonů svá zařízení v rámci nákupního procesu:
- 46 % majitelů mobilních telefonů je využilo při nakupování uvnitř kamenného obchodu, aby zavolali svým rodinným příslušníkům nebo přátelům za účelem konzultace produktu, o jehož koupi uvažovali;
- 28 % majitelů mobilních telefonů na nich při nákupu v obchodě vyhledalo recenzi produktů, aby se mohli lépe rozhodnout, zdali ho koupí či nikoliv;
- 27 % majitelů mobilních telefonů na nich při nákupu v obchodě vyhledalo online cenu produktu, aby zjistili, zdali ho nepořídí jinde levněji
Studie dále odhaluje, že alespoň jednu z výše zmíněných činností učinilo během doby nákupů na vánoční svátky 72 % uživatelů smartphonů.
Porovnávání cen online v obchodě berou obchodníci často jako zlo dnešní mobilní informační společnosti, které jim škodí. Data studie Pew jim dávají zapravdu. Pro 27 % lidí, kteří vyhledávali v obchodě na telefonu informace o ceně konkrétního produktu, platí:
- 46 % z nich si produkt zakoupilo v daném obchodě;
- 30 % se rozhodlo produkt vůbec nekoupit;
- 12 % nakoupilo produkt online;
- 6 % nakoupilo produkt v jiném obchodě.
Pew tato data neinterpretuje, ale jedním z pravděpodobných scénářů je, že 48 % lidí jejich mobilní výzkum ceny ovlivnil tak, že produkt nakoupili jinde nebo se ho rozhodli nekoupit vůbec.
Největší díl z 28 % lidí, kteří vyhledávali v obchodech online recenze, náleží do věkové skupiny dospělých ve věku 18 až 29 let. Mladí v tomto věkovém rozpětí jsou nejvíce spjati s používáním chytrých telefonů, recenze na mobilu v obchodě hledalo 56 % lidí z nich.
Závěrem tohoto výzkumu je, že provozovatelé kamenných obchodů by měli uvažovat o svojí strategii pro mobilní telefony. Jejich uživatelé je zahrnují čím dál častěji do svého nákupního procesu a ignorování tohoto faktu může jen přispět k tomu, že kamenné obchody mohou trpět statusem pouhého showroomu.
Zdroje: www.marketingland.com