Studie: Kam chodí teenageři, když nejsou na Facebooku
Přes mnohé zprávy o tom, že se teenageři obrací k Facebooku zády, ho stále používají ve velkých počtech. Dle amerického výzkumu „The Casandra Report" za období podzim / zima 2013 se plných 66 % lidí ve věku 14-34 let považuje za časté uživatele největšího sociálního média dneška. Dá se říci, že teenageři Facebook neopouští, ale spíše používají i další platformy spolu s ním. Je však pravdou, že se Facebook se stal něčím etablovaným i u třicátníků. Se stoupajícím věkem oddanost FB stoupá. Zároveň jsou na vzestupu i konkurenční platformy, zejména pak YouTube – ten používá 68 % lidí ve věku 14 - 34 let.
Graf níže je rozdělen na dvě poloviny a dvě skupiny respondentů – modrou barvou sloupců v grafech je definován názor běžných uživatelů, fialovou barvou pak názor trendsetterů – tedy těch, co udávají trendy.
V levé polovině tyto skupiny online uživatelů omezené věkem 14 -34 let odpovídali na to, které sociální médium či aplikace jsou cool. U vybíravějšího segmentu obstojí Facebook z 54 %, zatímco stále cool je u 60 % běžných uživatelů. Trendsetteři považují za více cool než běžní uživatelé Instagram, Tumblr a Snapchat a Twitter.
Jak napovídá pravá strana grafu, Facebook je pro trendsettery i tak preferovaný kanál k získávání informací o značkách – vidí ho tak 60 % z nich. Pro 34 % z je jím však také Instagram - ten je vyloženě trendy platformou, stejný význam má jen pro 7 % běžných uživatelů. Podobná alespoň dvojnásobná převaha využívání trendsettery ve srovnání s běžnými uživateli je i u Twitteru, Pinterestu a Tumblru. Běžní uživatelé preferují jako kanál pro získávání informací o značkách z 55 % Facebook a z 20 % YouTube.
Zdroj: AdWeek