Studie: Největším automobilovým inzerentem prvního pololetí 2016 byl Hyundai
Škoda s přehledem vévodí žebříčku automobilových značek, které si Češi vybaví jako první: jmenovala ji polovina zdejších internetových uživatelů. Na druhém místě, ačkoli daleko za Škodou, skončil ve výzkumu Volkswagen, který si jako první automobilovou značku vybaví 7 % lidí. Auta jsou v Česku obecně nejvyužívanějším dopravním prostředkem: alespoň jednou týdně jimi jezdí 66 % lidí. Koupi nového či ojetého vozu přitom v současnosti zvažuje třetina dotázaných, které ve výzkumu oslovila společnost Nielsen Admosphere. Ta provádí také monitoring reklamy Ad Intel: z něj pak vyplývá, že největším inzerentem prvního pololetí 2016 byla v segmentu osobních aut značka Hyundai.
Když se řekne osobní auto, vybaví si 49 % dotázaných jako první tuzemskou značku Škoda. Volkswagen jako první jmenovalo 7 % lidí, 6 % si na prvním místě vybaví Ford. Ostatní značky ve znalosti top-of-mind nepřekročily 5 %.
Škoda je stálo nejoblíbenější značkou v Česku, lidé si ji proto spojují s pojmem osobní automobil nejčastěji. Zdroj: skoda-auto.cz
Osobní auta v Česku obecně platí za nejvyužívanější dopravní prostředek – alespoň jednou týdně jimi jezdí 66 % dotázaných, ať už jako řidiči, nebo spolujezdci. Platí, že auto využívají nejvíce lidé bydlící na vesnicích. Na druhém místě v žebříčku využívaných dopravních prostředků je městská hromadná doprava, alespoň jednou týdně jí jezdí zhruba každý čtvrtý, přičemž v této skupině dotázaných naopak přirozeně vedou obyvatelé velkých měst. Třetí místo pak patří jízdnímu kolu, na které sedne minimálně jednou za týden pětina lidí.
Koupi osobního auta v následujících 12 měsících zvažuje třetina respondentů: 16 % plánuje dát přednost ojetému vozu, 13 % zatím neví, zda koupí nový či ojetý automobil, a 5 % má v plánu koupit auto nové.
Podle monitoringu reklamy Ad Intel byla největším inzerentem prvního pololetí 2016 v segmentu osobních automobilů značka Hyundai, za prvních šest měsíců umístila reklamu v celkové ceníkové hodnotě 246 milionů korun – jedná se však o hodnotu o pětinu nižší než ve stejném období v loňském roce. Na druhém místě s celkovou ceníkovou hodnotou reklamy 197 milionů korun byla v prvním pololetí 2016 Škoda, která však meziročně také zaznamenala pokles o pětinu. Třetí Volkswagen umístil v období leden-červen 2016 inzerci v hodnotě 189 milionů korun. U této značky se pak na rozdíl od prvních dvou hodnota reklamního prostoru meziročně navýšila, a to o celých 75 %.
Zdroj: Nielsen Admosphere