Swipe Night na Tinderu ukazuje, jak může vypadat budoucnost online seznamování

13. 4. 2021 | Kristýna Vozková
Swajpování po profilech je nuda. Jaká bude budoucnost Tinderu? Seznamka ji vidí v imerzivních zážitcích, které uživatelům ukáží správný match na základě jejich vlastních rozhodnutí v interaktivní hře.

Doleva nebo doprava? Zdá se, že Generaci Z, která tvoří více než polovinu uživatelů Tinderu, už běžné swajpování přestalo bavit. Světoznámá seznamka pro ně poprvé už před dvěma lety připravila jedinečný imerzivní zážitek Swipe Night a zdá se, že tím nastínila, jakým směrem by se platforma mohla v příštích letech orientovat.

Cílem Swipe Night bylo poskytnout uživatelům v rámci aplikace více akce i kontroly a umožnit jim hledat si vhodné protějšky novým a zajímavějším způsobem. Agentura 72andSunny z LA vytvořila epizodický apokalyptický příběh, ve kterém hráli hlavní roli sami uživatelé a jejich vlastní rozhodnutí ovlivňovala nejen dějovou linku, ale také to, s kým na Tinderu vytvoří ideální match. „Tinder je o spontánnosti a o tom, jak žít svůj nejlepší svobodný život,“ uvedl v rozhovoru pro The Drum Matt Murphy, hlavní kreativní ředitel agentury. „Takže jsme si řekli: Co kdybychom napsali příběh, který by byl fiktivní, ale umožnil každému stát se svým nejspontánnějším já?"

Příběh musel být co nejnapínavější, proto dala agentura dohromady tým spisovatelů, kteří vytváří scénáře pro filmy a televizní show, a vznikl 60 stránkový scénář nastiňující příběh Swipe Night. Uživatel v něm byl protagonistou, kterému zbývají tři hodiny života, než náš svět zanikne po dopadu obřího asteroidu. A vše ostatní záleželo jen a jen na jeho volbě. Půjde doleva, nebo doprava? Pomůže člověku v nouzi, nebo zachrání spíš štěně? Řekne kamarádovo přítelkyni, že jí partner zahýbá? Na každé rozhodnutí měl pouhých 7 vteřin a jakmile jednou zvolil stranu, už nemohl volbu vzít zpět. 

Podle tvůrců byl interaktivní přístup efektivní pro hledání vhodného protějšku, protože vedl v rámci virtuálního zážitku ke skutečným rozhovorům. Byli byste s někým, kdo zachrání spíš štěně, nebo člověka? Chtěli byste vedle sebe partnera, který nepomohl blízkému v nouzi a místo toho se projížděl po prázdném parkovišti na koloběžce? Za některá svá rozhodnutí získali uživatelé odznaky, které se zobrazovaly u jejich profilu. Na základě podobnosti nebo odlišnosti jednotlivých voleb pak Tinder vyhodnocoval nejvhodnějšího uživatele, se kterým byste se měli v post-apokalyptickém reálném světě sejít. 

 

Realizace projektu a technologické problémy

Aby měli uživatelé pocit, že jsou hlavními hrdiny příběhu, měl na sobě jeden z herců po celou dobu natáčení v Mexiko City připevněnou kameru. Uživatel pak na telefonu děj sledoval ze svého úhlu pohledu. Epizodický příběh režírovala 25letá Karena Evans, která se proslavila tvorbou hudebních klipů pro umělce jako Drake, Coldplay a SZA. Amy Wiedemann, hlavní ředitelka integrovaného marketingu ve společnosti Tinder, uvedla, že byla Evans správnou volbou, protože sama patří do Generace Z a byla tak schopná svým vrstevníkům dát přesně tu akci, po které toužili. Na režii se ale podíleli také Nicole Delaney či Brandon Zuck. Produkci vedla agentura M ss ng pces. Ve filmu nechyběly ani slavné tváře. Objevila se v něm herečka Angela Wong Carbone z Chinatown Horror Story, Jordan Christian Hearn známý z filmu Inherent Vice (Skrytá vada) a cameo si zde střihla rapperka Rico Nasty.  

Štítky dokumentu: Budování značky Formy PR
Sdílejte tento článek:
Podobné články: