Testy z Menlo Parku přináší sloučení inboxu pro Instagram a Messenger a nápodobu TikTok videí přímo ve Facebook feedu
- Jak tvořit atraktivní obsah?
- Jak zaujmout v sociálních médiích?
- Jak zesilovat vliv u zákazníků?
- Jak využívat ambasadory značky?
Nové emoji, odpověď jedním „swajpem“, barevný vzhled chatu, a především fakt, že si můžete posílat zprávy s lidmi z Facebooku – to vše nabízí nová aktualizace pro Instagram Direct. Proč? Zjednodušení, které Facebook sloučením inboxů nabízí, zpříjemní využívání oblíbených sociálních platforem.
Nová aktualizace vám zjednoduší život
Pokud jste odklikli novou aktualizaci, změnila se vám na Instagramu ikonka šipky, po jejímž kliku se dostanete na nové zprávy, na ikonu Messengeru. Navíc si můžete navolit odstín svého rozhraní podle aktuální nálady, a když scrollujete zprávami, tak se mění jejich barva od fialové po modrou. Ale pozor! Stále ještě nemůžete z Instagramu posílat zprávy na Facebook.
Facebook toto sjednocení plánuje už delší dobu. Rád by k tomuto duu přidal ještě WhatsApp. Uživatelé kterékoliv z aplikací by tak mohli napříč psát lidem, kteří využívají kteroukoliv ze tří aplikací. Mark Zuckeberg, CEO Facebooku, se nechal slyšet, že pro systém plánuje koncové šifrování (zabezpečení dat proti jejich zneužití). Integrací celého systému by tak Facebook mohl konkurovat více napřímo s oblíbenou iMessage používanou 1,3 miliardmi uživatelů na zařízeních Apple.
Mluvčí Facebooku potvrdil serveru The Verge, že vše momentálně testují:
„Malé skupině uživatelů bylo umožněno aktualizovat nové rozhraní instagramových zpráv. Doufáme, že je to natolik zaujme, abychom to mohli otestovat v dalších zemích a celý systém vylepšit.“
Krátká videa na Facebooku
Facebook se však aktuálně nezabývá jen sjednocováním inboxů. Trnem v oku je mu úspěch TikToku, takže tento týden spustil v Indii testování krátkých videí v hlavním facebookovém feedu. Prostředí pro test nemohli vybrat lépe, vzhledem k tomu, že v Indii má momentálně oblíbený TikTok ban.
Screenshoty z testu zveřejnil na svém Twitteru Roonet Michael. Facebook se rozhodl do hlavního feedu vpasovat krátká videa, která mají nepřekvapivě podobné vertikální uživatelské rozhraní jako u TikToku. Navíc ještě Facebook vybízí své uživatele, aby se nebáli a přidávali svá vlastní videa.
Updates on Facebook's Short Video.
You can upload video up to 26 seconds. Videos longer than can be trimmed manually.
You can write custom text on videos and choose at what time should the text appear.
All the videos are "Public" by default.
cc: @MattNavarra pic.twitter.com/KJMR9R47BH
Facebook tento test serveru TechCrunch potvrdil:
„Neustále testujeme nové kreativní nástroje, abychom pochopili, jakým způsobem by se lidé nejraději vyjádřili. Krátká videa jsou extrémně populární, a proto chceme možnost jejich vytváření umožnit i uživatelům naší sítě, aby se mohli propojit, být kreativní a sdílet svá díla s přáteli.“
Facebook v Indii jako nový TikTok?
TikTok je z indického trhu venku už více než 6 týdnů a spekuluje se, zda se do této země vůbec někdy vrátí. V dobách největší slávy měl po TikTok po Číně největší fanouškovskou základnu právě v Indii. Facebook rozhodně situaci TikToku nehodlá ulehčit. Týden poté, co svět obletěla zpráva, že Indie zakazuje čínské aplikace, Facebook spustil v Indii na Instagramu v podstatě klon TikToku – Reels (předtím byl dostupný jen v Brazílii, Francii a Německu).
Jenže Instagram tady není pro uživatele tak atraktivní jako jinde. Pro srovnání: před banem TikTok využívalo v Indii 200 milionů lidí, Instagram zde má jen 100 milionů aktivních uživatelů. Facebook je na tom ovšem třikrát lépe. V Indii se může pyšnit 300 miliony aktivních fanoušků. Takže se z jeho strany jedná o skvělý tah. Investice do populární platformy a možnost facebookových uživatelů sdílet krátká lip-sync videa je logickou snahou zaplnit díru po aplikaci s banem za svůj čínský původ.
Uvidíme, jak test dopadne a zda Facebook tento typ videí implementuje i do našich evropských feedů.
Zdroje: Social Media Today, The Verge