Facebook spouští placené online Události
- Jak tvořit atraktivní obsah?
- Jak zaujmout v sociálních médiích?
- Jak zesilovat vliv u zákazníků?
- Jak využívat ambasadory značky?
Zdroj: Facebook
Novinka od Facebooku jistě potěší firmy, organizátory, lektory a prostě všechny, kteří využívají Události na této platformě. Nově totiž skrze ně budou moci kompletně vytvořit Událost, nastavit cenu, prodávat vstupenky, propagovat Událost a rovnou ji na této platformě i realizovat. To vše na jednom místě. Usnadní si tak organizaci a snáze dokážou vloženou energii do tvorby akcí také zpeněžit.
Zmíněná funkce placených Událostí je obzvláště užitečná v současné době, kdy se stále více a více akcí přesouvá z online do offline prostoru.
Fidji Simová, víceprezidentka a vedoucí Facebook App, k nové funkci uvedla:
„Kombinováním marketingu, plateb a živého vysílání, naplňují placené online Události potřeby klientů. Stránky mohou uskutečnit Událost pomocí Facebook Live, a také testujeme placené Události v rámci Messenger Rooms. V nich by se mohla konat menší a více interaktivní setkání.”
V současnosti jsou tyto Události k dispozicím Stránkám z 20 zemí světa, včetně České republiky. Musí ovšem splňovat facebookové Zásady monetizace. Pokud si nejste jistí, jestli vaše stránka splňuje potřebné požadavky, můžete si tuto informaci ověřit na následující webové stránce.
Facebook navíc uvedl, že si z takto prodaných vstupenek nebude strhávat žádné poplatky. Tedy alespoň po dobu následujícího roku. Toto se týká veškerých transakcí, které proběhnou přes web či Android. V zemích, kde již funguje Facebook Pay, si budou moci malé podniky ponechat 100 % zisku z prodeje. Výjimkou jsou nákupy přes Apple. V rámci App Storu se totiž strhává 30 % daň. Dle vyjádření Facebooku se jeho zástupci pokoušeli s Applem vyjednávat, nicméně ten jejich požadavky odmítl. Pokud tedy dojde k nákupu vstupenek přes App Store, pak k podnikům poputuje pouze 70 % ze zaplacené částky.
Kam dál?
Herní studio Epic se nebojí společností Apple ani Google. Připravilo systém plateb ve hře Fortnite, který jim nedává podíl na zisku. Zmínění technologičtí giganti velmi rychle přistpupili k odvetné akci. Fortnite tak od minulého čtvrtka nenajdete na Google Play ani na App Store.