The Social Swipe: Plakát neziskové organizace umožňující okamžitý dar kartou
Neziskové organizace se snaží své potenciální dárce dojmout či šokovat a dát jim pocit, že i jejich příspěvek může něco změnit. Tyto komunikační strategie jsou v nejlepším pořádku, mnoho organizací ovšem na konci selhává v tom, že si neumí říct o peníze a nabídnout jednoduchý způsob, jak dar poskytnout. Přesně této chybě se snažila vyvarovat původem německá charita Miserior - vytvořila CLV panel s výzvou k akci a rýhou pro zasunutí platební karty - stačí jí projet a dar je odeslán.
Digitální řešení jí pomohla realizovat agentura Kolle Rebbe. Jeho cílem mělo být překonat bariéru mezi přenesením sdělení k recipientovi a jeho poskytnutním skutečného daru. A čím by to mohlo jít lépe než s platební kartou, kterou využívá v Evropě k placení v průměru 40 % lidí? Inovativní CLV panel měl několik výzev k akci. Nápis "Feed Them" volal po nakrmení dětí v Peru... a k poskytnutí daru ve výši 2 eur stačilo jen projet kartou svrchu dolů rýhou uprostřed dvou digitálních obrazovek. Rýha v danou chvíli půlila obraz bochníku chleba, projetí rýhy kartou pak zároveň vyvolalo virtuální ukrojení krajíce - skvělý symbol toho, co mohl konkrétní příspěvek znamenat.
U výzvy k pomoci uvězněným dětem na Filipínách pro změnu karta řezala pouta z kusu lana. Digitální řešení v tomto případě nabízí jednoduchou cestu, jak přispět darem na dobrou věc. Tak jednoduchou, že si člověk v sobě výmluvy na špatnou paměť nebo složitost vyplňování variabilních symbolů neobhájí. Všem lidem zlákaným k rychlému dobrému skutku navíc přišel děkovný dopis s prosbou o pravidelný měsíční příspěvek. Hodnota takto získaných donorů se pak samozřejmě stala mnohonásobná.Organizace Miserior pomáhá lidem v chudobě už od roku 1958, takže má s s fundraisingem velké zkušenosti. Je nicméně příjemné vidět, že si dokáže své poslání ulehčit i s pomocí moderních technologií.
Zdroj: Advertolog