TikTok chce nejen bavit, ale také edukovat. Testuje 'vzdělávací' záložku a propaguje svůj hashtag #LearnOnTikTok

6. 11. 2020 | Kristýna Vozková
Platforma známá především krátkými zábavnými videi chce své uživatele více vzdělávat. Kromě hashtagu #LearnOnTikTok jim tak bude brzy v hlavním menu k dispozici záložka Learn.

Aplikace TikTok, na které spolu uživatelé sdílejí krátká videa všeho druhu, testuje nový edukativní prvek, díky kterému by měla mimo zábavy nabízet svému primárně mladému publiku obsah zaměřený na vzdělávání v oblastech vaření, kutilství, umění, ale třeba i popularizace vědy. Videa s touto tematikou bude nejspíše brzy možné nalézt v záložce s názvem Learn, která přibude ke stávajícímu menu v horní části domovské stránky. Nová možnost menu byla některým uživatelům k dispozici jen během jednoho večera, druhý den zmizela. Dá se tak předpokládat, že se jedná o testovací verzi. 

TikTok zároveň zahájil i propagační kampaň ke vzdělávacímu obsahu, zobrazujícímu se pod hashtagem  #LearnOnTikTok. Ve svém oficiálním prohlášení společnost uvedla, že zkoumá další možnosti, jak svým uživatelům nabídnout více odborný obsah v zábavné formě. Patří sem například vybudování portálu, kde budou tato videa od odborníků v různých odvětvích k dispozici. Záložka Learn by tak mohla být realizací těchto snah. 

Snahy o posun platformy od zábavy ke vzdělání jsou logickým krokem poté, co TikTok během letošního roku čelil řadě obvinění ze šíření škodlivého obsahu směrem k mladému publiku. To se vlivem pandemie začalo na sociálních sítích angažovat více než kdy dřív. TikTok tak v rámci své iniciativy navázal spolupráci s řadou známých institucí, jako jsou  University of Cambridge, English Heritage sdílející fakta o britských dějinách a památkách Craft Factory zveřejňující tipy na DIY výrobky. Zapojily se také známé osobnosti jako televizní moderátorka a matematička Rachel Riley, lékař a úspěšný autor Rangan Chatterjee,  šéfkuchař José Andrés, popularizátor vědy Bill Nye nebo topmodelka Tyra Banks.

 

@cambridgeuniversity

Can ##cars talk to each other? ##learnontiktok ##cambridgeuniversity ##cambridge ##artificialintelligence ##driverless

♬ HAPPY SUMMER ADVENTURE - Sergey Wednesday

Platforma rovněž vyčlenila na propagaci edukativních videí více než 65 milionů dolarů. Tato částka poputuje pedagogům, neziskovým organizacím a odborníkům, kteří participují na distančním vzdělávání mládeže. Až 250 milionů dolarů hodlá investovat na podporu pracovníků v první linii, pedagogů a místních komunit zasažených pandemií COVID-19. 

Zdroj: techcrunch.com

 

Kam dál?

tt

To, že TikTok není jen o lip-sync tanečcích se aplikace snažila dokázat už v letní kampani, která bořila všechny zažité stereotypy. 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: