Tough Love: Procter & Gamble sází na nejtvrdší mámy světa
Sázka Procter & Gamble na mámy spojená s letní olympiádou v Londýně byla extrémně úspěšná. Proto kampaň „Thank You, Mom" pokračuje i v zimním olympijském běhu. Po spotu pro olympiádu v Soči "Pick Them Back Up" přichází nová reklama spojená s příští měsíc navazující paralympiádou pojmenovaná příznačně Tough Love. Oslavuje mámy tělesně postižených dětí, kterým je třeba dát ještě více lásky a pozornosti, ale je také potřeba být na ně někdy tvrdší, aby byly schopny lépe překonat překážky života.
Spot jede podle osvědčeného scénáře, koláže záběrů na mámy, které svým odhodláním a obětavostí dovolují svým dětem uspět. Skvělý je tentokrát voiceover, o který se postarala paralytická snowboardistka Amy Pardy: „Mohla jsi mě chránit. Mohla jsi přijmout každou ránu. Mohla jsi obrátit svět naruby, abych necítila žádnou bolest. Ale neudělala jsi to. Dala jsi mi svobodu, protože jsi byla silná. A teď jsem i já." Podobně jako „Pick Them Back Up" to je připomínka toho, že se děti musí nechat někdy spadnout, aby mohly později vyniknout. Pro děti s tělesným postižením to platí možná o to více.
Spot je svou tematikou výjimečný. Reklama je primárně vysněným světem, kde lidé s nějakým handicapem takřka neexistují. Tough Love se svými záběry pahýlů nohou a snažení postižených dětí by se pravděpodobně před deseti lety do televizních reklamních bloků nedostala kvůli své „estetické znepokojivosti". Dnešní vnímání přijatelného je ovšem naštěstí někde jinde a i tento počin od tak velké značky bude znamenat další posun. Procter & Gamble dá reklamě z dílny Wieden + Kennedy, Portland podporu nejen online, ale i v televizi.
Zdroj: AdForum