Toyota nebude s olympiádou v Tokiu spojovat reklamy. CEO nebude na slavnostním zahájení
Autonomní vůz Toyota e-Pallete, který pomůže na olympiádě v Tokiu s transportem sportovců. Zdroj: Toyota
Málokterý krok vypovídá tolik o (ne)popularitě tokijské olympiády v samotném Japonsku jako včera oznámené kroky Toyoty. Japonská automobilka je oficiální sponzorem sportovního svátku, přesto nebude v době konání olympiády vysílat s ní spojené reklamy. Navíc se nebude účastnit ani slavnostního zahájení, na které nepřijde ani CEO společnosti, Akio Toyoda.
Mluvčí Toyoty k tomu uvedl pro Reuters:
„Je pravda, že Toyota se zahajovacího ceremoniálu nezúčastní, a toto rozhodnutí bylo učiněno s ohledem na různé faktory, včetně absence diváků. V Japonsku nebudeme vysílat žádné reklamy související s hrami."
Mezi „různé faktory“ patří zejména nízká podpora domácího obyvatelstva pro pořádání olympiády. Dle výzkumu deníku Asahi vyjádřilo 68 % respondentů pochyby nad tím, že se organizátorům podaří zamezit šíření koronavirové nákazy, přičemž 55 % přiznává, že byli předem proti samotnému pořádání Her. Nyní je pro jejich zrušení či posunutí 62 %.
Japonsko je ostrovní stát, který se jednoduše bojí zhoršení zdravotní situace poté, co ho navštíví 11500 sportovců doprovázených dalšími členy výprav z celého světa. A obavy se částečně naplňují. Včera byl český plážový volejbalista Ondřej Perušič označen za třetího sportovce s pozitivním testem na Covid-19 v olympijské vesnici. Nákaza byla prokázána i některým funkcionářům. Navíc bylo v Tokiu v sobotu 17. června zaznamenáno 1410 nových případů onemocnění COVID-19, což je nejvíce za posledních šest měsíců. Jednalo se o 28. den v řadě, kdy byl počet případů vyšší než v předchozích sedmi dnech.