Trolling na papíře: francouzská banka oslovuje uživatele ad blocků reklamou v novinách
V čem spočívá výhoda reklamy v tištěných médiích? Nefunguje na ni ad block. Přesně s tímto vhledem vznikla kampaň francouzské banky Boursorama.
Ta náleží pod Societé Genéralé a zaměřuje se především na online banking a mladší cílové skupiny. Ano ty, co tráví na internetu každodenně dlouhé hodiny, ale zároveň si dokážou nainstalovat i software, který zaručí, že při svém brouzdání nenarazí na reklamy. Agentura Buzzman proto přistoupila k vychytralé akci, vytvoření inzerátu v typické online podobě, akorát umístěného do tištěných médií. Reklama, která lákala na omezenou akci slibující 139 euro za nově otevřený účet mezi 24-27. listopadem, nesla toto sdělení:
„Milí uživatelé ad blocků,
nechtěli jsme, abyste minuli naši bannerovou reklamu.Takže jsme ji umístili sem.“
Reklama se měla dle Buzzmanu objevit v hlavních francouzských novinách. Možná vás napadá, že kaňkou na skvělé nápadu může být, že vytoužená cílová skupina upřednostňuje internet a sociální média před těmi tištěnými. A částečně to je pravda. Zároveň je ale zřejmé, že tato poťouchlost byla dělána s cílem vytvořit PR stunt, který udělá rozruch i v online prostředí. Proto si ostatně můžete přečíst její verzi v angličtině, ne jen ve francouzštině, v níž byla reklama skutečně použita. Právě jako vychytralý nápad pak dobývá dodatečně i internet a sociální média.
Zdroj: Adweek