Turistická kampaň na dálku: Remote Control Tourist

14. 10. 2013 | Petr Michl
Poznejte Melbourne očima „obyčejného turisty". Interaktivní turistická kampaň využívá „lidské loutky", které dle vašich příkazů projdou město křížem krážem.

Představte si, že můžete důvěrně poznat město na opačném konci světa ještě předtím, než si koupíte letenku. Zajdete do zábavního parku, na pláž, navštívíte místní rybářské tržiště a projdete se po pláži při západu slunce – to všechno od vašeho počítače. Přesně to je myšlenka za turistickou kampaní „Remote Control Tourist", která láká návštěvníky do Melbourne a australského státu Victoria. K její realizaci byli vybráni čtyři „turisti na dálkové ovládání", lidé vybavení GPS, mikrofonem a kamerou na helmě, která přenášela live obraz na stránky RemoteControlTourist.com. To, co zažili, určovali v reálném čase minulý týden od středy 10. do neděle 13. října lidé z celého světa přes Twitter nebo facebookovou stránku projektu.

Dva muži a dvě ženy následovali jejich instrukce a navštívili klasická turistická místa i méně obvyklé destinace, jako jsou přístavní doky. Zároveň ale poskytli mnohem osobnější zážitek, než může nabídnout Google Street View. Zahráli si s pouličními zpěváky, vypili desítky káv a piv, objímali kolemjdoucí na ulici a ze všech sil se snažili vyhovět 8726 žádostí, které se na ně ze sociálních médií hrnuly.

Melbourne je známé jako město pláží, galerií a cool restaurací. Cílovou skupinou kampaně jsou mladí a technologicky vyspělí lidé z Austrálie, ale postraním úkolem bylo vytvořit mediální buzz, který představí Melbourne z jiného pohledu i na mezinárodní úrovni. A to se rozhodně povedlo. Málo turistických kampaní z veřejných peněz překročí hranice všednosti a klasických vzorců tištěné reklamy s fotografiemi nejznámějších památek. Za pozornost stojí i interaktivní stránky projektu, které představují místa, která navštívili„turisti na dálkové ovládání" s možností filtrovat je. V tuto chvíli nechybí sestřih toho nejlepšího z jednotlivých dnů.  Podívat na něj se můžete níže.



Tip redakce: Pravdou je, že většina turistických kampaní je pěkná nuda. Výjimku ovšem nepřestavuje jen Remote Control Tourist.  Nedávno nás zaujala konfrontační kampaň, v které Rumuni vysvětlují Britům, proč mají lepší zemi než oni.

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: