Twitter Ads jsou konečně v České republice!
Konečně je to tu. Sociální síť Twitter neustále rozšiřuje svou reklamní síť. Jen na Českou republiku se stále nějak zapomínalo. Nyní se ale čeští inzerenti mohou radovat. Twitter Ads jsou dostupné i u nás.
Zdroj:SimplyZesty
Twitter v poslední době velmi intenzivně pracuje na svých reklamních nástrojích. To bylo ale českým firmám k ničemu, protože se na nás při rozšiřování seznamu zemí, ve kterých Twitter Ads fungují, neustále nedostávalo. To se nyní změnilo a ČR se společně s dalšími 10 zeměmi jako je Portugalsko, Švýcarsko nebo Rakousko přidala ke státům, které již tuto formu sociální reklamy používají. Podle Twitteru totiž evropský trh za poslední rok poměrně masivně narostl, a tak se chopil přiležitosti. Reklama se na Twitteru prodává buď skrze obchodní tým, případně přes partnerské společnosti. Českou Twitter reklamu bude řešit, stejně jako další země, agentura Httpool.
Very happy to introduce @httpool as our ad sales partner in 11 new countries in CEE. Welcome to the Twitter family! https://t.co/vZV9ysvq2r
— Katie Lampe (@lamps) August 26, 2014
Mikroblogovací sociální síť tak učinila v rámci intenzivního rozšiřování své reklamní sítě, které probíhala hlavně v druhém čtvrtletí 2014. Nyní jsou Twitter Ads dostupné v 35 zemích z celého světa. Že se Twitter soustředí na reklamu ale není nijak překvapivé. Dlouhá léta nebyl v černých číslech. Pozitivní změna nastala v druhém kvartálu letošního roku, kdy činil obrat 312 milionů dolarů, což je poměrně silný nárust oproti 139 milionům dolarů za stejné období v loňském roce. Příjmy z reklamy navíc tvoří 277 milionů dolarů, tedy dominantní část celkového obratu. Nemůžeme se proto divit, že se Twitter snaží kout železo, dokud je žhavé, a pracuje neustále na vylepšení a rozšíření svých reklamních produktů.
Dříve bylo velmi složité dostat v České Republice přístup k reklamnímu rozhraní na Twitteru. Ačkoliv bylo možné podat oficiální žádost, většina žadatelů nikdy nedostala odpověď. Inzerentům, respektive firmám u nás se nyní otevírají nové možnosti sociální reklamy. Mohou využívat například propagování konkrétního tweetu pro zvýšení dosahu zajímavé zprávy. Variantou je také propagace celého účtu, tedy přednostní zobrazení v sekci Who To Follow. Stejně jako na Facebooku i na Twitteru funguje remarketing. Momentálně Twitter testuje nový produkt, tedy propagované video příspěvky. První američtí testující zatím hlásí velmi pozitivní ohlasy, tak doufejme, že se brzy dostanou i k nám.
Vzhledem k tomu, že většina uživatelů používá Twitter primárně z mobilního telefonu, je jedním z produktů také propagace mobilních aplikací. Inzerenti mají navíc možnost nahlédnout pod pokličku organického dosahu svých příspěvků. Testují se také kampaně přímo zaměřené na dosžení konkrétních cílů. Reklamní menu Twitteru je pestré a i pro české inzerenty může být i přes menší cílovou skupinu velmi zajímavé.
Zdroj: TechCrunch, Twitter Blog