Twitter nabídne očistu komentářů. Půjde je pod příspěvky i vypnout

10. 1. 2020 | Petr Michl
Mezi novými variantami nastavení bude možnost komentáře pod tweety omezit, nebo přímo zakázat. Má to napomoci k potlačení vulgarit a online šikany na Twitteru.

 

Twitter v globálním měřítku není jen o receptech, nevinném povídání a přáních požehnaného dne jako v komentářích pod tweety Jiřího Ovčáčka. Je to také místo plné hulvátství, agrese a online šikany. I proto Twitter přichází se zásadní změnou v možném nastavení komentářů pod příspěvky.

Na veletrhu CES ji představila vedoucí produktu, Suzanne Xie. „…Nyní jsou veřejné konverzace na Twitteru ve stylu, že když něco tweetnete, může to vidět celý svět a může se také vyjádřit, nebo můžete mít velmi soukromou konverzaci přes DM (Direct Message). Na Twitteru je tedy celé spektrum konverzací, které dosud nevidíme,“ uvedla dle Techcrunch na pódiu v Las Vegas Xie.

To by se ale mělo změnit. V blízké době bude možné před zveřejněním tweetu nastavit několik módů komentářů. K dispozici budou konkrétně tyto 4 možnosti:

  • Global – komentovat může každý (stejně jako nyní);
  • Group – komentovat mohou jen ti, které sám sledujete nebo které zmíníte v příspěvku;
  • Panel – komentovat mohou pouze ti, které zmíníte v příspěvku;
  • Statement – komentovat nemůže váš tweet nikdo.

 

V současné chvíli je možné některé komentáře ručně skrýt. Představená úprava ovšem dovoluje přistoupit k preventivnímu opatření, které nebezpečí škodlivých komentářů snižuje nebo přímo vylučuje.


Zdroj: The Next Web

Tento přístup přináší pozitiva i negativa. Do druhé kategorie patří především to, že umožní uživatelům vynášet do online prostoru prohlášení, která nepůjde v komentářích nijak rozporovat, upřesnit nebo si ho třeba jen vyjasnit.

To může pochopitelně pomoci některým aktérům či institucím, co berou Twitter jako nástroj jednosměrné komunikace — prostě jen jako takovou lepší nástěnku. V českém prostředí to může platit právě třeba o zmiňovaném mluvčím prezidenta republiky, ale také o našem premiérovi, jehož hlavní virtuální rajón se nachází na Facebooku a na Twitteru se setkává s jiným, vůči němu méně přívětivě naladěným publikem.

Twitter si tento nedostatek uvědomuje a prý zkoumá, co s tím. Jedním z nabízených řešení je možnost sdílení reakčního tweetu s pro kontext přilepeným původním tweetem.

Zdroje: Techcrunch, The Next Web

Štítky dokumentu: Twitter

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: