Uchazeči o práci jsou oblíbenou kořistí marketérů
Používat různé typy neočekávaného testování na uchazeče o práci začíná v poslední době vypadat jako populární sportovní disciplína. Sadu standardních otázek na to, jaké jsou nejsilnější a nejslabší stránky kandidáta a k jakému zvířeti by se přirovnal a sadu naučených odpovědí vyměňují společnosti za autentické reakce uchazečů ve stresových nebo alespoň hodně neobvyklých situacích.
Mezi jednoho z posledních zástupců patří i společnost LG. Ta se primárně nezaměřila na výběr nejlepšího uchazeče, ale chtěla se trochu chvástat autentickým obrazem své nové televize. Ve spotu tak děsí uchazeče o místo záběry katastrofy. Firma LG natočila jejich reakce na přilétající ničivý asteroid i na to, když jim oznámí, že si z nich jen utahovali.
Společnost LG, která má video na svědomí, tímto spotem pokračuje v sérii žertíků, při kterých používá produkty LG k tomu, aby děsila lidi. Na podlahu výtahu přidělala společnost sadu monitorů, které zobrazovaly odpadávající podlahu.
V kousku předtím se zase LG zaměřila na pánské toalety, kde zkoumala mužský trému z toho, že jsou pozorováni. Toto video se blíží již 6 milionům zhlédnutí.
Heineken si z procesu náboru udělal marketingovou kampaň. The Candidate měl velký ohlas a ostatní firmy se rozhodly úspěšného příkladu následovat. V reklamní agentuře TBWA / Istanbul zase u uchazečů měřili, jestli opravdu milují marketing zkoumáním jejich mozkové aktivity při sledování reklamních spotů.
Zdroj: www.mashable.com