Účinnost direct mailu roste s kvalitou dat
Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu |
V prostorách pražského Autoklubu ČR proběhla v pátek 14. 5. konference časopisu Direkt zaměřená na problematiku direct mailu. Ačkoli si konference dala za cíl postihnout oblast direct mailu v celé své šíři, řečníci se bez ohledu na téma své prezentace shodovali na faktu, že správně vybraná kvalitní databáze je základem úspěchu DM kampaně.
Tuto tezi podpořil již v první přednášce Vladislav Bureš (Proximity Prague) tvrzením, že databáze rozhoduje o výsledku mailingu z 80 %. Celkově pak zmínil 7 faktorů, které mají na úspěch kampaně vliv, kromě databáze je to například pochopení cílové skupiny, načasování rozesílky, nebo vhodná kreativita. Radka Bergerová (Česká mailingová společnost) se pak na tvorbu zákaznických databází podívala podrobněji, rozebrala jednotlivé možnosti získávání dat pro direct mailovou kampaň a poradila, jak s pomocí nástrojů jako CRM systém nebo věrnostní klub vybudovat databázi přinášející zisk.
Význam dat pro úspěch kampaně potvrdil i Miloš Červinka (Infas) v prezentaci nazvané Jak realizovat direct mailovou kampaň a neprodělat kalhoty. Kromě kvalitní databáze má pak na efektivitu kampaně vliv také volba vhodné tiskové technologie, která může ušetřit 30 – 50 % nákladů na tisk, nebo volba optimálního poštovního tarifu (úspora 10 – 30 % oproti běžným tarifům ČP).
David Frost (Česká mailingová společnost) představil nové možnosti formátů obálek a papírů, atypické folie a atraktivní 3D direct maily. Účastníci konference se seznámili s širokou paletou variant, jak učinit jejich direct mail „viditelným“, tedy aby příjemce okamžitě zaujal. Lze k tomu využít působení na všechny lidské smysly – zásilka může vonět, chutnat, nebo být zajímavá na dotek.
Velkou dávku inspirace pak publiku předali Marek Řídký (Underline) a Karel Duchek (Wunderman Praha), kteří ve svých prezentacích představili úspěšné kreativní direct maily od nás i ze světa.