UNICEF: Like život nezachrání, peníze ano

7. 5. 2013 | Petr Michl

Klient: UNICEF

Produkce: Forsman & Bodenfors

Země: Švédsko

Podpora na sociálních sítích je fajn, ale sama nic neřeší. Z lajků na Facebooku se nenajíte, ani za ně nekoupíte vakcínu proti dětské obrně. Přesně to je poselství nové kampaně švédské pobočky neziskové organizace UNICEF (The United Nations Children's Fund). Ve videu k nám promlouvá desetiletý chlapec, který má strach, že onemocní stejně jako jeho matka, a nezbude pak nikdo, kdo by se staral o jeho mladšího bratra. Důvěru v to, že všechno dopadne dobře, vyjadřuje takto: „Dnes má UNICEF Švédsko 177 fanoušků a v létě možná dosáhne na hranici 200 000. Pak bysme měli být v pořádku.“ Nedůvěryhodnost této logiky je pro diváka zřejmá a ještě ji posílí závěrečný slogan: „Likes Don‘t Save Lives: Money does.“


Tištěná reklama je pak ještě přímočařejší s velkým nadpisem: „Zalajkujte nás na Facebooku a poskytneme očkování proti obrně 0 dětem“ s doplňujícím textem: „Nemáme nic proti lajkům, ale vakcíny stojí peníze. Prosíme, kupte vakcínu proti obrně na unicef.se. Bude vás stát jen 4 eura, ale zachrání život 12 dětem.“ UNICEF si říká o peníze bez servítků a dává najevo, že pouze deklarovaná podpora potěší, ale účty nezaplatí. V něčem to ukazuje sílu značky UNICEF. Tato organizace nemusí obhajovat svoji reputaci nebo prospěšnost svých aktivit, může si proto dovolit říct pravdu, která může být pro některé virtuální aktivisty v neziskovém sektoru poměrně nepříjemná. Gratulujeme k odvaze i skvělé kampani.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: