Už i Instagram bude řadit feed podle algoritmu
Můžete oficiálně začít panikařit, algoritmus ovládne i feed Instagramu. Obrázková aplikace vlastněná Facebookem si dlouho držela image sociálního média, které je o něčem úplně jiném než její velký modrobílý bratr. Chronologické řazení příspěvků byla přitom jedna ze zásadních odlišností. S úspěšným přijetím reklam a narůstajícím počtem příspěvků prý ovšem aplikace potřebuje nový systém.
Na blogu Instagramu se píše:
„Možná vás překvapí, že lidé nevidí až 70 % obsahu svého feedu. S tím, jak Instagram vyrostl, je čím dál těžší držet krok se všemi fotografiemi a videi, které lidi sdílí. To znamená, že často nevidíte příspěvky, co vás mohou zajímat nejvíce.
Pro zlepšení vaší zkušenosti bude feed brzy ukazovat ty momenty, o které dle našeho přesvědčení nejvíc stojíte."
Jedním z důvodů pro změnu je pochopitelně navýšení příležitostí k servírování většího počtu reklam.
Instagram i podrobněji vysvětlil, dle kterých kritérií bude příspěvky řadit. „Pořadí fotografií a videí ve vašem feedu bude založeno na pravděpodobnosti, že se vám daný obsah bude líbit, na vašem vztahu se sdílející osobou a stáří příspěvku," dodává s tím, že v počátcích vylepšování algoritmu budou ve feedu stále všechny příspěvky uživatelů a značek, které sledujete. Optimalizovat se bude zatím jen jejich pořadí. V testovací fázi se také bude vylepšení objevovat pouze nízkému procentu uživatelů.
Kam dál?
Instagram není v poslední době jediný, kdo přišel s podobnou změnou. Nedávno oznámil opuštění čistě chronologického feedu a příklon k algoritmu i Twitter. Hlavním cílem je v obou případech zvýšit průměrný čas strávený v sociálním médiu a nabídnout uživatelům více reklamních příspěvků.
O tom, že i reklamy na Instagramu můžou být velice efektivní, se přesvědčte v případové studii ZOOTu z Marketing Festivalu.