V každé britské reklamě Burger Kingu v roce 2019 byl i Big Mac. Jen o tom nikdo nevěděl

3. 1. 2020 | Petr Michl
Ikonický Big Mac od McDonald's je prostě menší než Whopper. Byl u natáčení či focení všech reklam Burger Kingu, ve výsledku ho ale Whopper vždy zastínil.

 

Trolling konkurence je v podání Burger Kingu už formou umění. Tento standard rozhodně naplňuje velké odhalení, které na konci roku 2019 provedla BBH London, agentura Burger Kingu pro Velkou Británii. Dle ní byl Big Mac od McDonald's v každé reklamě Burger Kingu z její dílny, kterou jste mohli loni vidět v sociálních médiích, na plakátech nebo třeba na billboardech, ale i v TV a v online video reklamách.

Jen si toho tedy nikdo nevšiml.

Proč? Protože Whopper je „velikostně štědřejší“ a dokázal zastínit hvězdu menu McDonald's podobně jako větší žák menšího na špatně zorganizované školní fotce.

Cílem bylo pochopitelně poukázat na očividný velikostní rozdíl, jenom ne tak zřejmě. Vše bylo postavené jako fór, který je dobrý právě proto, že se čekalo celý rok na jeho pointu.

Ian Heartfield vedoucí kreativní oddělení v BBH London uvedl v tiskové zprávě:

„Umístění produktů konkurenta do našich reklam v roce 2019 bez toho, aby o tom někdo věděl, je jedna z nejzábavnějších věcí, kterou jsme kdy udělali. Je to samozřejmě jen staromódní srovnání produktu, ale díky troše laterálního myšlení a rebelského mediálního chování se nám ho podařilo udělat způsobem relevantním i v současnosti. Milujeme to.“

Lze dokázat, že byl Big Mac skutečně v každé reklamě? Ne, ale zároveň to nejde ani zpochybnit. Stejně jako velikostní rozdíl u zmíněných burgerů. I z toho důvodu McDonald's mlčí, zatímco se ostatní baví na jeho účet.


Kam dál? 

Burger King je vyhlášen kampaněmi, které si servítky neberou. Přečtěte si článek, v kterém rozebíráme jeho strategii i nejúspěšnější kampaně: od šprýmů na účet McDonald's přes sociální experimenty na pobočkách až po využití fotografií jejich restaurací, co chytly plamenem od grilu, na printových reklamách.

Štítky dokumentu: Formy PR Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: