Vánoční reklama týdne: Allegro — English For Beginners

8. 12. 2016 | Petr Michl
Kdo by to řekl? Dosud nejlepší vánoční reklama pochází z Polska.



Klient: Allegro

Agentura: Bardzo

Země: Polsko

Už jsme si zvykli na to, že nejlepší vánoční reklamy pocházejí z Velké Británie a zpravidla propagují obchodní dům John Lewis. Letos se ovšem objevil na scéně zdatný konkurent a — světe, div se — přichází z Polska. Pro tamního online giganta Allegro vytvořila varšavská agentura Bardzo tříminutový spot s dvojjazyčným názvem Czego szukasz w Święta? | English for beginners, který měl už od začátku ambice na globální úspěch. Nemluví se v něm totiž polsky, hlavní hrdina, starší pán Robert, se učí anglicky. A pomáhá si s papírky, které lepí doslova na vše, dokonce i na svého roztomilého psa, nezbytnou součást každé pořádné vánoční reklamy. Proč to ale všechno dělá? Na to se podívejte sami.

Všichni jsme si mysleli, že lekce angličtiny Robert cvičí pro to, aby mohl říct: I love you," distingované dámě někde za Lamanšským průlivem. Ve skutečnosti chtěl být jen dobrým dědečkem. To, že je jeho malá vnučka černoška, jen zdůrazňuje poselství univerzální lásky. A přesně proto je také video virální a za necelý týden má již na YouTube téměř 7 milionů zhlédnutí na oficiálním kanále Allegra, zatímco další miliony sbírá na Facebooku a jiných platformách, které ho přebírají.

Srovnejte to s reklamou Ty pravé Vánoce s Pilsner Urquell. Je dobře natočená, má nostalgický, ryze český hudební podkres a vypadá skvěle. Příběhu ale chybí expozice, která by nám vysvětlila, proč je setkání otce s rodinou tak vzácné. Motiv s těžce sháněnou vánoční ozdobou není příliš silný a na samotném srazu na Štědrý den není tolik výjimečného. Ve výsledku jde o reklamu, která sdělí ty správné emoce a možná i trochu pohladí po duši, ale tak nějak předvídatelně — ne dostatečně, abyste klikli na tlačítko „share".

Spotu English for beginners ale ty správné virální ingredience nechybí. I díky použití angličtiny se navíc stal globálním reklamním hitem, prvním, který pochází z Polska. 

Kam dál?

Jde o skutečně nejlepší reklamu letošní vánoční sezóny? To posuďte až poté, co dokoukáte našeho dosavadního favorita, spot #BusterTheBoxer od obchodního domu John Lewis.



Ten má zatím jen na YouTube přes 21 milionů zhlédnutí. Ani bychom se však nedivili, kdyby ho reklama od Allegro dohnala.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: