Velká příležitost pro značky. TikTok testuje feed s obsahem „poblíž“

25. 8. 2022 | Petr Michl

TikTok potvrdil to, co zachytilo několik uživatelů: testuje tzv. „nearby feed“, tedy feed obsahu, který byl publikován geograficky blízko ke konkrétnímu uživateli. Toto doplnění stávajících feedů „For You“ a „Following“ by mohlo výrazně zvýšit šance na úspěch celé řadě značek.

 Feed „Nearby" TikTok má zobrazovat obsah, který zveřejní uživatelé blízko vaší aktuální poloze. Samozřejmě ideálně i s filtrací dle zájmů, ale šance lokálně prorazit na dispeleje telefonů uživatelů se stává s geografickým omezením řádově vyšší, než když musíte soupeřit s „trending“ virály z celého světa. Je to příležitost zejména pro všechny podniky, které nabízejí služby a produkty vybízející k impulsivnímu nákupu, případně se jejich nabídka hodně proměňuje. Pokrokovější restaurace tak můžou představovat své obědové menu, kluby přípravu na večerní koncert kapely, obchody s oblečením novou kolekci, co jim právě přišla… možností je nepřeberně.

Nemluvíme tu o potenciálu 1,5 miliardy uživatelů, kterých by měl TikTok do konce roku globálně dosáhnout. Relevantní dosah v rámci stovek či tisíců může být ovšem i tak velmi často cenný a platí to rozhodně pro situace, kdy oslovíte potenciální zákazníky ve vašem okolí.

V tomto případě jde primárně o mladší publikum, ale nejedná se již zdaleka jen o nezletilé děti. Senior Vice President Googlu, Prabhakar Raghavan, sdílel nědávno zajímavý poznatek, když uvedl:

„Podle našich studií něco kolem 40 % mladých lidí, když hledají místo na oběd, nejde na Google Mapy nebo do vyhledávání. Jdou na TikTok nebo Instagram."

Jednalo se údaj pro americké publikum, a tak daleko ještě nejsme. Vzestupný trend je ale i u nás zřejmý. Dle AMI Digital Index používalo v Česku TikTok v roce 2021 24 % internetové populace, o rychlém růstu pak svědčí to, že v roce 2020 to bylo 16 %.

Podobu nové funkce zachytil specialista na influencer marketing, Brendan Gahan. Nachází se na horní liště, právě vedle volby feedů „For You“ a „Following“.


Zdroj: Brendan Gahan

Mluvčí TikToku potvrdil bez bližších podrobností TechCrunch, že tuto funkci testují. I výše zmíněná citace z Googlu naznačuje, že pro část publika nahrazuje jako místo pro hledání odpovědí na dotazy právě TikTok. „Nearby feed“ výrazně napomáhá tomu, aby se tento trend stal ještě silnější. Značky, které toho využijí, tím mohou získat silnou tržní výhodu.


Štítky dokumentu: TikTok

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: