Virál od Maybelline: i metro v Londýně může používat řasenku
Je poměrně vzácným úkazem, když se reklama stane virální ještě předtím, než ji značka oficiálně uvede. Podařilo se to ovšem záběrům z Londýna s vozem metra a autobusem doubledeckerem s řasami, jejichž objemu pomáhá obří řasenka od značky Maybelline.
Už minulý týden začaly obíhat TikTokem. Až před 5 dny pak značka na svém instagramovém profilu uvedla:
„Nastupte do expresu Sky High Mascara. Poté, co jsme se dostali do newyorských ulic, přebíráme Londýn. Jsme na cestách s řasenkou #SkyHighMascara, která pozvedne vaši hru s řasami na novou úroveň. Obslouží řasy neomezené délky a dodá jim plný objem.“
Kumulované počty zhlédnutí jdou do desítek milionů jen na TikToku, ale dosahují na vysoké počty i na dalších platformách (třeba zde na Twitteru má video přes 17 milionů zhlédnutí). Lidé obdivují to, co bylo na outdoor reklamě vždy přitažlivé: když dokázala překročit tradiční konvence svého formátu a nějak obohatit veřejný prostor. A řasa na kabině vozu veřejné dopravy o velikosti rozměrného slunečníku danou podmínku splňuje.
Akorát, že tedy ne tak docela. Deník The Evening Standard sice ve své online verzi informuje o nadživotních řasenkách instalovaných na mnoha zastávkách po městě. Portál Marketing Mag nicméně upozorňuje na to, že se jedná o CGI efekty. Bohužel se podobné scény odehrály jen ve zcela fiktivní realitě. Marketingový tým společnosti Maybelline se zdokonalil v oboru hyperrealistické animace natolik, že velká část publika uvěřila tomu, čemu chtěla — tedy prostředkům hromadné dopravy v Londýně s řádně opečovávanými řasami.
Značka tradičně spojená s New Yorkem takto dobývá i další významnou metropoli. Pro Maybelline je jistě dobré, že mezi komentáři pod virálně šířenými videi nejsou jen zvolání nadšení z nezvyklé podívané, ale i pozitivní zkušenosti žen s řasenkou Sky High Mascara, která se údajně jen tak nerozpustí. To by se jistě v deštivém Londýně hodilo a ne pouze autobusům. Dojem, že by to skutečně potřebovaly, ale byl tentokrát jen součástí jedné velké marketingové iluze.
Kam dál?
Jeden z důvodů úspěchu marketingové akce Maybelline je stará dobrá „antropomorfizace“. Lidé ze své přirozenosti nachází lidské tváře ve skalách, mracích i u živých zvířat, například u psů nebo pand. A velmi ochotně tak ale učiní i u domů. Své o tom ví i kanadská síť optik, která nasadila na budovy brýle.