Virtuální realita ozvláštnila volební kampaň Pirátů

2. 10. 2018 | Petr Michl
Virtuální realita v podobě předvolebních slibů není u politických kampaní nic nového. Česká pirátská strana využila pro kontaktní kampaň ovšem tu, pro kterou potřebujete headset.



Moderní technologie se dostávají i do politických kampaní. Česká pirátská strana která představuje volební program a kandidáty do zastupitelstva hlavního města pomocí virtuální reality. V průběhu září si mohli voliči vyzkoušet virtuální realitu v putovním stánku v ulicích Prahy. V aplikaci se pomocí 360° videí například podívali na střechu magistrátu za lídry kandidátky nebo posbírali hřiby v interaktivní hře.

Primárním cílem projektu je prezentovat klíčové body pražského pirátského programu voličům netradiční a chytlavou formou. „Virtuální realita umožňuje prakticky neomezenou kreativitu, zároveň vykazuje vyšší míru zapamatování než tradiční média, a proto je pro politický marketing jako stvořená. Oproti jiným médiím voliče navíc většinou baví,“ uvádí Adam Novák, projektový manažer studia VirtualJet, které aplikaci pro Piráty vyvinulo.

Uživatelé aplikace se za použití VR brýlí pohybují na pirátské lodi a odtud vstupují do dalších virtuálních prostředí a seznamují se zde s programovými pilíři Pirátů. O tom, jak si Piráti představují transparentní radnici a služby pro moderní rodinu, byla natočena 360 stupňová sférická videa, která uživatele virtuální reality zcela obklopí.

Volič má unikátní příležitost setkat se ve virtuálním prostředí tváří v tvář například s kandidátem na primátora Zdeňkem Hřibem nebo stávajícím zastupitelem Adamem Zábranským. Do přípravy aplikace jsme zapojili kandidáty i jinak, například namluvili komentáře k jednotlivým prostředím,“ představuje aplikaci Vít Šimral, kandidát do zastupitelstva hlavního města.

Další virtuální prostředí zobrazují animaci sázení stromů v ulicích města nebo virtuální galerii s negativními a pozitivními příklady chytrého města. Uživatel také může vstoupit do virtuálního lesa, kde si potrénuje svůj postřeh ve hře sběrem hřibů a seznámí se zde blíže s kandidátem na primátora Zdeňkem Hřibem.



„Virtuální realita se často používá v designu, architektuře a gamingu. Jsme rádi, že jsme měli příležitost otevřít dveře této technologii i do segmentu politického marketing,“ dodává Adam Novák ze studia VirtualJet.

Další použití VR a AR v české politice 

Není to ovšem zdaleka první použití moderními technologiemi zprostředkovaných realit v české politice. Celkem nepochopitelné využití augmentované reality představil už před 4 lety kandidát na starostu Prahy 5 za politické hnutí Pro Prahu, Jan Skalický. Pivní tácek od něj dostali při kontaktní kampani občané Prahy 5 starší 18 let. Pomocí aplikace Junaio v chytrém telefonu se systémem Android nebo iOS uviděli virtuální pivo, které si mohli vyměnit zdarma za opravdové ve vybraných restauracích uvedených na Facebooku kandidáta. Instruktáž uvidíte na videu níže.

Ano, je to taková zbytečně složitá pitomost. Skalický se mimochodem do zastupitelstva nedostal.

Poněkud smysluplnější použití 360stupňového videa pak ukázal v rámci aktuálních komunálních voleb kandidát ODS pro Prahu 6, Jakub Stárek.

Rozhled do všech stran z balkonu hotelu Internacional v Dejvicích či procházka po místech čtvrti, co by si zasloužila lepší řešení, a využití AR prvků pro jejich vizualizaci se prostě povedly. To se už ovšem nedá říct o dodatečné propagaci videa, které má po měsíci od zveřejnění jen 170 zhlédnutí.

Štítky dokumentu: Marketingové nástroje

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: