Vlak duchů zaskočil cestující ve španělském metru
Představte si, že stojíte na peróně ve stanici metra a najednou uslyšíte už tolikrát známé zvuky přijíždějící soupravy. Svištění vzduchu tlačeného tunelem, skřípění brzd, otevření dveří... Rádi byste nastoupili, ale není kam. Žádný vlak ve skutečnosti nepřijel. Přesně toto si prožili lidé ve stanici Alonsa Martíneze ve španělském Madridu. Proč se tak stalo, zjistíte v následujícím videu.
Ano, blbůstka, ale zatraceně účinná. Video, jež bylo součástí propagace loňského remaku slavného filmu z osmdesátých let, Ghostbusters, zaznamenalo přes 5 milionů zhlédnutí a více než 77 tisíc sdílení na Facebooku. Další pozornost mu pak zajistila média, který tento zdánlivě paranormální úkaz realizovaný s pomocí 20 reproduktorů vytvářejících dokonalý 3D zvuk a natočený agenturou Shackelton, také zaujal. Ukazuje mimo jiné, jak je cenné mít snadno rozpoznatelnou filmovou melodii. Díky ní bylo možné udělat originální out-of-home marketing bez polepení jediné plochy. I proto získala tato kampaň v soutěži Cannes Lions Stříbrného lva v kategorii Outdoor.
Zdroje: Adweek, Cannes Lions