Volkswagen mění logo. Je tmavší a jednodušší
Odcházející logo Volkswagen. Zdroj: cardinalewayvw.com
Logo se mění, když je zastaralé, nebo když chcete oznámit, že se měníte. Německá automobilka Volkswagen bude pravděpodobně tím druhým případem. Své nové logo hodlá oficiálně představit v září na autosalonu ve Frankfurtu.
Staré logo vidíte výše, to nové bude ve 2D formě. Od modré se přechází k černé. Stávající logo v něčem připomínalo fotografii toho, co můžete vídat na kapotách automobilů: je trojrozměrné, s metalickými odlesky. Nové se zarovnává do roviny a je matné.
Člen představenstva Volkswagenu zodpovědného za prodeje, marketing a poprodejní péči Jurgen Stackman vnímá změnu takto:
„Volkswagen přijal a implementoval odvážná rozhodnutí téměř ve všech oblastech svých aktivit. Komplexní rebranding je logickým vyústěním strategické reorientace naší značky. Jsem velmi hrdý na to, co jsme dokázali: nový Volkswagen má silnou, svěží, pozitivní a atraktivní prezentaci.”
Černé barvě se připisuje mnoho charakteristik, zrovna „pozitivní" to ovšem příliš často nebývá. Volkswagen po aféře Diesel Gate musel udělat mnoho věcí, včetně veřejného sypání popele na hlavu. Škarohlíd by tak mohl namítnout, že nová černá je odrazem právě tohoto.
Německá automobilka činí své pokání mimo jiné výraznějším přimknutím k elektrické budoucnosti. Obojí (zpytování svědomí za Diesel Gate i budoucnost) můžete najít v červnu zveřejněné reklamě Hello Light.
Hledání nového směru bez opuštění inspirace slavnou minulostí za hudebního doprovodu písně Sound of Silence od Simona & Garfunkela je v něčem geniální a za potlesk stojí i závěrečný claim:
„In the darkness, we found the light. Introducing new era of electric driving.”
Mimochodem se zdá, že nový eletrický van v reklamě má už také černé logo a to také probleskne v závěrečné vteřině spotu. Logo by na kapotách vozů nemělo být tak matné, ale měl by ho zdobit současný lesk.
Volkswagen má krásné, doslova ikonické logo rozpoznatelné bez nadsázky miliardami lidí po celém světě. Jeho nová podoba neznamená žádné opuštění tohoto odkazu. Ostatně stávající lesklá 3D verze je tu teprve od roku 2000. Níže si můžete prohlédnout všechny dosavadní varianty.
Zdroj: Jalopnik
Ze všeho nejvíc se nové logo podobá tomu z roku 1945. I tehdy byla ve Volkswagenu potřeba tlustá čára za minulostí. Pozoruhodné je nicméně to, že Volkswagen opouští modrou, barvu spojenou s důvěrou. Vysvětlení je nasnadě. Facebook ostatně také nedávno změnil svůj odstín modré, který měl být vybrán tak, aby vzbuzoval tu největší důvěru. Obě dvě značky se totiž po velkých skandálech ocitly v pozici, kdy jejich dosavadní tváři už mnoho lidí nevěří. Nemohou si ji přitom dovolit ztratit a začít se zcela novým vzhledem, mají ovšem potřebu výrazné změny.